ΕΙΔΙΚΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ
Featured_prepare2

Στη Κίνα σε μια έρευνα που διεξήχθη, αποδείχθηκε ότι η  φυσιολογία του δέρματος επηρεάζεται από τις εποχιακές διακυμάνσεις με την Άνοιξη και το Καλοκαίρι να παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα ποσοστά αφυδάτωσης του δέρματος λόγω αυξημένης θερμοκρασίας - υγρασίας.

Το νερό αποτελεί ένα από τα σημαντικά θρεπτικά συστατικά του οργανισμού μας, επιτελώντας ζωτικότατης σημασίας λειτουργίες. Μεταφέρει τα θρεπτικά συστατικά στους ιστούς, ρυθμίζει τη θερμοκρασία του οργανισμού, διατηρεί σε φυσιολογικά επίπεδα την αρτηριακή πίεση καθώς και απομακρύνει με τη βοήθεια των νεφρών τις τοξικές ουσίες και τα μεταβολικά κατάλοιπα των φαρμάκων.

Η πιο συνήθης αλλά και άμεση συνέπεια έλλειψης νερού είναι η αφυδάτωση, η οποία εμφανίζεται με συμπτώματα όπως:

  • Ξηροστομία
  • Πονοκέφαλος
  • Κόπωση
  • Αυξημένη επιθυμία για διούρηση
  • Εμετός
  • Κράμπες στους μυς

Και πώς ξέρω πόσο νερό πρέπει να πιω;

Ένα απλό τεστ εκτίμησης της ενυδάτωσης ή μη του οργανισμού μας είναι το χρώμα των ούρων. Ανοιχτόχρωμα ούρα υποδηλώνουν επαρκή ενυδάτωση ενώ σκουρόχρωμα αποτελούν ένδειξη αφυδάτωσης.

Οι πηγές νερού δεν περιλαμβάνουν μόνο το πόσιμο νερό και τα ροφήματα αλλά  και τα τρόφιμα όπως φρούτα και λαχανικά. Εκτιμάται ότι η ημερήσια λήψη νερού γίνεται κατά 80% από το πόσιμο νερό και κατά 20% από τις τροφές. Ωστόσο, οι ανάγκες κάθε οργανισμού για επαρκές ποσοστό νερού διαφοροποιούνται ανάλογα με το σωματικό βάρος, την κατάσταση της υγείας και την φυσική δραστηριότητα. Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια της γυμναστικής, λόγω της αυξημένης εφίδρωσης, δημιουργείται επιπλέον ανάγκη όχι μόνο νερού αλλά και ηλεκτρολυτών.

Ενυδάτωση τώρα

Για να μη χάσει το δέρμα μας την πολύτιμη υγρασία του, που το καθιστά ελαστικό και σφριγηλό, ξεκινάμε από τώρα την βαθιά ενυδάτωσή του, ακολουθώντας κάποια βασικά tips που πρέπει να εφαρμόζονται από άνδρες - γυναίκες.

  1. Καταναλώνουμε επαρκή ποσότητα νερού καθημερινά και αποφεύγουμε το  αίσθημα της δίψας.
  2. Έχουμε μαζί μας ένα μπουκαλάκι νερό, το οποίο και ανανεώνουμε αρκετές φορές την ημέρα.
  3. Μειώνουμε τη κατανάλωση αλκοόλ και καφεΐνης, αντικαθιστώντας τα με δροσερούς χυμούς και smoothies.
  4. Ενυδατώνουμε επαρκώς το πρόσωπο και το σώμα έπειτα από ένα ντουζ, δίνοντας έμφαση στα χέρια, γάμπες και πλάτη.

Οι σύμμαχοι μου...

Εξαιτίας του ατμοσφαιρικού ρύπους, του έντονου στρες και κατ΄ επέκταση των ελευθέρων ριζών που δημιουργούνται, το δέρμα μας δεν μπορεί να ‘αναπνεύσει’ με αποτέλεσμα, οι πόροι του ή αλλιώς οι δίαυλοι επικοινωνίας με το περιβάλλον να ‘φράζουν’. Γι’ αυτό, λοιπόν, είναι απαραίτητο να καθαρίζουμε καθημερινά το πρόσωπό μας με προϊόντα σε οποιαδήποτε μορφή (γαλάκτωμα, νερό, lotion, foam) αλλά και το σώμα μας με κάποιο σαπούνι η αφρόλουτρο scrub.

Η έξυπνη επιλογή τροφίμων πλούσιων σε βιταμίνες, μας θωρακίζει έναντι στην υπεριώδη ακτινοβολία. Τρόφιμα εμπλουτισμένα με βιταμίνη Α (καρότο, γάλα, πεπόνι, ντομάτα), το σελήνιο αλλά και το ελαιόλαδο που περιέχει βιταμίνη Ε, αυξάνουν την αντοχή της επιδερμίδας, δρουν αντιοξειδωτικά και ενισχύουν το μαύρισμα.

Τον καλύτερος σύμμαχο άμεσης ενυδάτωσης κυρίως του προσώπου αλλά και του σώματος αποτελεί το υαλουρονικό οξύ, διότι μειώνει την διαδερμική απώλεια νερού λόγω της ιδιαιτερότητας του να συγκρατεί νερό.

Με τη πολύτιμη βοήθεια των παρακάτω προϊόντων ,θα μπορέσουμε να διατηρήσουμε τα ποσοστά ενυδάτωσης του δέρματος μας με στόχο να το προφυλάξουμε από τις δυσμενείς συνθήκες του ερχόμενου καλοκαιριού.

  • Μάσκα ενυδάτωσης με θαλάσσια λεβάντα , 2 φορές εβδομαδιαίως
  • Καθαρισμός προσώπου – scrubs
  • Καλλυντικά προϊόντα με αντηλιακό δείκτη προστασίας
  • Ενυδατικές κρέμες ημέρας – νύχτας καθώς και serum
  • Συμπληρώματα διατροφής με βάση το Υαλουρονικό Οξύ
  • Αντηλιακή κρέμα με δείκτη προστασίας SPF 30
  • Αντηλιακό μαλλιών
  • Lipsticks με αντηλιακό δείκτη

Κείμενο:Βασίλης Σκιαδόπουλος, Φαρμακοποιός φαρμακείου-μέλους δικτύου ADVANCE,

Μπελημπασάκη Μαρία, Αιγάλεω

Περισσότερα άρθρα στην ενότητα Ειδικό Αφιέρωμα

Σχετικά Άρθρα

Αναζήτηση Γιατρού

Πείτε μας τη γνώμη σας

Φθινόπωρο. Τι σημαίνει για εσάς;

Ajax-indicator

ή Δείτε τα αποτελέσματα