ΕΙΔΙΚΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ
Featured_fb_post10

Both Sides Up! Αυτό σημαίνει η «λέξη» Bosu και πρόκειται ουσιαστικά για μια μπάλα γυμναστικής, κομμένη στη μέση. Θεωρείται ως ένα από τα πλέον αποτελεσματικά όργανα γυμναστικής και η χρήση της έχει εξαπλωθεί παγκοσμίως από το 2000 όταν ο ιδρυτής της εταιρίας και της ιδέας του BOSU® Balance Trainer, o David Weck, αποφάσισε να λανσάρει το προϊόν του. Έκτοτε σε κάθε πρόγραμμα λειτουργικής (functional) γυμναστικής δεν νοείται να μη χρησιμοποιείται μια μπάλα Bosu.

Σε τι ωφελεί μια… κομμένη μπάλα;

Καταρχάς, όπως ορίζει και το όνομα της μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από τις δύο πλευρές για ασκήσεις ενδυνάμωσης και ισορροπίας για όλο το σώμα. Η αστάθεια που δημιουργείται (καθώς η μία επιφάνεια εφάπτεται στο έδαφος ενώ η άλλη είναι ασταθής και το ανάποδο) ενεργοποιεί διαφορετικά σημεία από τα συνηθισμένα και δίνει έξτρα επιβάρυνση κατά τη διάρκεια της άσκησης.

Από αυτή τη δυνατότητα και το εύρος ασκήσεων επωφελείται μεγάλη μερίδα αθλουμένων, από τα μικρότερα παιδιά μέχρι τις μεγαλύτερες ηλικίες, αλλά χρησιμεύει και στην αποκατάσταση τραυματισμών και τη χρήση από αθλητές για ασκήσεις ενδυνάμωσης και εξειδικευμένης ενεργοποίησης του νεύρο-μυϊκού συστήματος.

Με τη πλατφόρμα να εφάπτεται στο έδαφος η μπάλα Bosu μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αθλητικές ασκήσεις και αερόβια προπόνηση, ενώ με τη πλατφόρμα γυρισμένη ανάποδα η μπάλα γίνεται εξαιρετικά ασταθής και βοηθά στις ασκήσεις ισορροπίας, της κιναίσθησης, της ικανότητας δηλαδή να νιώθουμε την κίνηση, την αντίσταση και το βάρος, της αίσθησης του χώρου σχετικά με το σώμα μας και της συμμετρίας ή της ασυμμετρίας των κινήσεων που εκτελούν διαφορετικά μέρη του κορμού μας και της διαβάθμισης της δύναμης (έλεγχος των μυών και εφαρμογή της δύναμης όσο και όπου χρειάζεται).

Ας δούμε, λοιπόν, μερικές δημοφιλείς ασκήσεις που μπορείτε να κάνετε με τη μπάλα Bosu:

1. Squat

  • Εάν είστε αρχάριοι κάντε ένα κλασσικό squat (ημι-κάθισμα) καθώς στέκεστε στη θολωτή πλευρά του bosu.
  • Εάν έχετε μέτριο επίπεδο, προσθέστε ένα μικρό αλματάκι, καθώς σηκώνεστε από το squat.
  • Εάν είστε προχωρημένοι γυρίστε το bosu και κάντε το squat στην επίπεδη πλατφόρμα του.

2. Σανίδα

  • Εάν είστε αρχάριοι, ξεκινήστε από θέση pushup με τα χέρια στη θολωτή πλευρά. Φέρτε το δεξιό γόνατο προς τον δεξί σας αγκώνα. Στη συνέχεια, φέρτε το αριστερό γόνατο στον αριστερό σας αγκώνα. Αυτό είναι μία επανάληψη.
  • Για ενδιάμεσο επίπεδο, η άσκηση παραμένει ίδια με την εξής αλλαγή: το δεξί γόνατό πηγαίνει προς τον αριστερό αγκώνα και το αριστερό γόνατο προς τον δεξί αγκώνα.
  • Οι προχωρημένοι προσθέτουν ένα μικρό άλμα κάθε φορά που αλλάζουν πόδια.

3. Pushup

  • Εάν είστε αρχάριοι, ελάτε σε θέση pushup στηριζόμενοι στα γόνατα με το ένα χέρι στη θολωτή πλευρά του bosu και το άλλο στο πάτωμα. Κάντε ένα pushup, τα γόνατα να είναι κολλημένα στο πάτωμα, στη συνέχεια περπατήστε με τα χέρια σας και ελάτε στην άλλη πλευρά και επαναλάβετε.
  • Εάν είστε στο ενδιάμεσο επίπεδο, η άσκηση παραμένει ίδια, απλώς στέκεστε στα δάχτυλα των ποδιών και όχι στα γόνατα, με τα πόδια σας τεντωμένα.
  • Εάν είστε προχωρημένοι, προσθέστε ένα μικρό άλμα καθώς περνάτε πάνω από την μπάλα για να αλλάξετε πλευρά.

4. Πλάγια ροκανίσματα

  • Εάν είστε αρχάριοι, ξαπλώστε πίσω στη θολωτή πλευρά του bosu. Φέρτε τα χέρια πίσω από το κεφάλι, σηκώστε και φέρτε τον δεξί σας αγκώνα προς τα αριστερά, φτάνοντάς τον στο σώμα σας. Επαναλάβετε από την άλλη πλευρά.
  • Εάν είστε σε μέτριο επίπεδο, η άσκηση παραμένει ίδια αλλά παράλληλα σηκώνετε και το αντίθετο γόνατο καθώς κάνετε πλάγια στροφή, αγγίζοντας με τον δεξιό αγκώνα το αριστερό σας γόνατο και αντίστροφα.
  • Για όσους βρίσκονται σε προχωρημένο επίπεδο, τοποθετείστε το δεξί σας χέρι στο πλάι και τεντώστε το δεξί σας πόδι, φέρτε το αριστερό χέρι τεντωμένο πάνω από το κεφάλι και πίσω. Στη συνέχεια, αγγίξτε με τα δάκτυλα του αριστερού χεριού σας τα δάκτυλα του δεξιού ποδιού σας (το πόδι το φέρνετε τεντωμένο προς τα πάνω). Επαναλάβετε από την άλλη πλευρά για να ολοκληρώσετε μια επανάληψη.

Κείμενο: Δημόπουλος Θωμάς, Business Consultant Advance Pharmacies, Μαραθωνοδρόμος, δρομέας μεγάλων αποστάσεων

Περισσότερα άρθρα στην ενότητα Ειδικό Αφιέρωμα

Σχετικά Άρθρα

Αναζήτηση Γιατρού

Πείτε μας τη γνώμη σας

Τι είναι απαραίτητο στην καθημερινή σας φροντίδα για το Καλοκαίρι!

Ajax-indicator

ή Δείτε τα αποτελέσματα