ΕΙΔΙΚΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ
Featured_fb_post2

Ποιος δεν επιθυμεί υγιή και  λαμπερά μαλλιά; Τα υγιή μαλλιά δεν βελτιώνουν μόνο την εμφάνιση μας, βελτιώνουν κυρίως τη διάθεσή μας! Δυστυχώς όμως οι περισσότεροι  κάποια περίοδο της ζωής μας θα παρουσιάσουμε το πρόβλημα της εποχικής τριχόπτωσης, ένα πρόβλημα που προσβάλλει άντρες και γυναίκες, ανεξαρτήτου ηλικίας,  τόσο το φθινόπωρο όσο και την άνοιξη.

Πιο συγκεκριμένα, το φθινόπωρο είναι η εποχή κατά την οποία η εποχική τριχόπτωση κορυφώνεται,  ενώ η άνοιξη είναι η εποχή κατά την οποία, επειδή ο οργανισμός προσπαθεί να προσαρμοστεί στις νέες καιρικές συνθήκες , η συνολική υγεία των μαλλιών επηρεάζεται με αποτέλεσμα να είναι η δεύτερη εποχή αυξημένης τριχόπτωσης.

Tip: Ας μην ξεχνάμε ότι η εποχική τριχόπτωση είναι κάτι φυσιολογικό και αναστρέψιμο που δεν πρέπει να μας ανησυχεί.

 

Τι είναι εποχική τριχόπτωση και ποια τα χαρακτηριστικά της;

Το κεφάλι ενός μέσου ενήλικα έχει κατά μέσο όρο περίπου 100.000 τρίχες. Σύμφωνα με έρευνες  ο άνθρωπος  χάνει σε καθημερινή βάση περίπου 50-100 από αυτές. Έχει παρατηρηθεί ότι  οι γυναίκες φαίνεται να χάνουν λίγες περισσότερες τρίχες από τους άντρες ίσως λόγω  του μάκρους της τρίχας τους. Η τριχόπτωση αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι οι τρίχες μας δεν βρίσκονται όλες στην ίδια φάση ανάπτυξης. Κάθε τρίχα έχει τον δικό της κύκλο ζωής που χωρίζεται σε τρεις φάσεις:

  • Αναγενής: Η φάση ανάπτυξης την τρίχας που διαρκεί κατά μέσο όρο 3 - 5 χρόνια.
  • Καταγενής: Η φάση ηρεμίας στη διάρκεια της οποίας η τρίχα προετοιμάζεται να πέσει από το τριχωτό της κεφαλής και διαρκεί από 2 - 3 εβδομάδες.
  • Τελογενής: Η φάση της πτώσης της τρίχας που ολοκληρώνεται σε διάστημα 3 μηνών.

Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι η αναγέννηση κάθε τρίχας από το ίδιο τριχοθυλάκιο μπορεί να γίνει έως 20 φορές.

Τρόποι θεραπείας

Είναι σύνηθες ο ασθενής να επιλέγει τον Φαρμακοποιό του ως  πρώτο επιστήμονα υγείας, όσον αφορά την εποχική τριχόπτωση. Γι’ αυτό και εμείς, γνωρίζοντας τις αιτίες και τα συμπτώματα, μπορούμε να του δώσουμε την πλέον κατάλληλη αγωγή καθώς και αξιόπιστες προΪοντικές επιλογές. Τα προϊόντα για την εποχική τριχόπτωση απευθύνονται σε γυναίκες και σε άνδρες και χωρίζονται σε 2 κατηγορίες:

1.  Στα προϊόντα που προορίζονται για τοπική εφαρμογή

2.  Στα συμπληρώματα διατροφής

Καλλυντική φροντίδα

  • Η ενίσχυση της υγείας της τρίχας είναι δυνατή με την τακτική χρήση του κατάλληλου σαμπουάν ανάλογα με τον τύπο των μαλλιών και του δέρματος του τριχωτού  που εμπεριέχει Βιοτίνη Β-Complex, εκχύλισμα από βότανο Saw Palmetto, πρωτεΐνες Κινόα και Βιταμίνες Α & Ε.
  • Χρήση ειδικών σκευασμάτων για βαθύ καθαρισμό του τριχωτού της κεφαλής  και προϊόντων που ρυθμίζουν το pH του δέρματος όπως το εκχύλισμα φυτικής πίσσας (Salix Alba Mill), Σαλικυλικό οξύ και Πρωτεΐνες Σίτου.

Τα προϊόντα που κυκλοφορούν στο φαρμακείο πέρα από τα σαμπουάν για στοχευόμενη δράση κατά της τριχόπτωσης είναι:

  • Αμπούλες
  • Αφρός
  • Λοσιόν
  • Σπρέι

Σε αυτά τα προϊόντα τα κοινά συστατικά που συνήθως συναντάμε είναι:

  • Κινίνη, Καφείνη, Αργινίνη
  • Aminexil , Octeine, Αργινίνη
  • Σύμπλοκο ενεργοποίησης Hippophae TC
  • Μινοξιδίλη*

Η αγωγή αυτών των προϊόντων ποικίλλει αναλόγως την έκταση του προβλήματος.

  • Η συνηθισμένη αγωγή εφόδου για τις αμπούλες  είναι 1 φιαλίδιο την ημέρα για 6 εβδομάδες και η αγωγή συντήρησης είναι 3 φιαλίδια την εβδομάδα.
  •  Η συνηθισμένη αγωγή εφόδου για τον αφρό και την λοσιόν είναι 2 φορές την ημέρα για 3 μήνες καιη αγωγή συντήρησης είναι 2 φορές την ημέρα, 3 φορές την εβδομάδα.

*Όσον αφορά την χρήση της μινοξιδίλης, μπορεί να παρατηρηθεί  μια προσωρινή αύξηση της τριχόπτωσης τις πρώτες 2-6 εβδομάδες. Αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό και αποτελεί ουσιαστικά μια θετική εξέλιξη, καθώς δείχνει ότι τα μαλλιά εγκαταλείπουν τη φάση της αδράνειας και εισέρχονται σε μια πιο ενεργή φάση ανάπτυξης.

Tip: Πρέπει να χρησιμοποιείτε την μινοξιδίλη για όσο διάστημα θέλετε να διατηρήσετε το αποτέλεσμα. Εάν σταματήσετε τη χρήση του προϊόντος, υπάρχει κίνδυνος όχι μόνο να χάσετε τα νέα μαλλιά που αναπτύχθηκαν, αλλά  πολύ πιθανό να επιστρέψετε στο προηγούμενο στάδιο της τριχόπτωσης.

Συμπληρώματα διατροφής

Για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, τα συμπληρώματα διατροφής προτείνονται συνδυαστικά με προϊόντα τοπικής εφαρμογής. Η διάρκεια χρήσης αφορά συνήθως διάστημα 3 μηνών για εμφανέστερα αποτελέσματα. Χαρακτηριστικά συστατικά σε συμπληρώματα διατροφής αποτελούν

  • οι βιταμίνες (Α, Βιοτίνη, B5, B6, C, D, Ε)
  • αμινοξέα (κυστίνη, μεθειονίνη)
  • μέταλλα (σίδηρος, ψευδάργυρος, χαλκός)  και
  • ιχνοστοιχεία

που συμμετέχουν στην φυσιολογική ανάπτυξη και αναδόμηση των μαλλιών.

Τι να προτιμήσουμε στη διατροφή μας;

Το διάστημα που έχουμε εντοπίσει την εμφάνιση τριχόπτωσης, καλό θα ήταν να προσέξουμε την διατροφή μας. Είναι αποδεδειγμένο ότι συγκεκριμένες τροφές συμβάλλουν στην καλή υγεία και τη διατήρηση της ισορροπίας του κύκλου της τρίχας.

Είναι γνωστό ότι η τρίχα αποτελείται κυρίως από πρωτεΐνες και αυτός είναι ο λόγος που θα ήταν καλό να προτιμήσουμε τροφές πλούσιες σε πηγή πρωτεϊνών όπως: το κόκκινο κρέας, το ψάρι, τα πουλερικά και τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Επίσης θα ήταν καλό να ενσωματώσουμε στην καθημερινή μας διατροφή τα φρούτα, τα λαχανικά και ό,τι περιέχει βιταμίνη Β,C,  ψευδάργυρο, σίδηρο και πρωτεΐνες.

Tip: To ασκορβικό οξύ ή αλλιώς η βιταμίνη C, είναι απαραίτητο για τη σύνθεση του κολλαγόνου και τη διασταυρούμενη σύνδεση των ινών της κερατίνης.

Συμβουλές για την αντιμετώπιση της τριχόπτωσης

1.  Περιορίζουμε τα λουσίματα κατά τη διάρκεια της εβδομάδας.

2.  Συστήνεται, η χρήση λοσιόν ή αμπούλας που τονώνει τη μικροκυκλοφορία, ενδυναμώνει και προστατεύει τα μαλλιά.

3.  Επιλέγουμε ένα σαμπουάν που ταιριάζει στον δικό μας τύπο μαλλιών

4.  Στο λούσιμο κάνουμε  ένα ήρεμο κυκλικό μασάζ στο τριχωτό της κεφαλής και δεν τρίβουμε τις ρίζες των μαλλιών μας.

5.  Κάνουμε χρήση του κατάλληλου μαλακτικού μετά το λούσιμο.

6.  Επιλέγουμε μια μάσκα που προσφέρει ενισχυμένη θρέψη και ενδυνάμωση.

7.  Επιλέγουμε μια βούρτσα με φυσική τρίχα που μειώνει τις πιθανότητες τραβήγματος των μαλλιών κατά το χτένισμα. Βουρτσίζουμε από την κορυφή προς τις άκρες χωρίς απότομες κινήσεις για να αποφύγουμε το σπάσιμο της τρίχας.

8.  Επιλέγουμε χρήση αντηλιακού μαλλιών  κατά την διάρκεια της έκθεσης στον ήλιο.

Τι να αποφύγουμε

  • Τη συχνή χρήση πιστολάκι , ισιωτικών ή άλλων εργαλείων για μπούκλες. Σε διαφορετική περίπτωση επιλέγουμε χαμηλότερη θερμοκρασία για να μην ταλαιπωρηθεί η τρίχα.
  • Να χτενίζουμε τα μαλλιά μας αρκετές φορές κατά την διάρκεια της ημέρας.
  • Να καταπονούμε τα μαλλιά μας με σφιχτές κοτσίδες.
  • Την έκθεση των μαλλιών σε έντονες καιρικές συνθήκες όπως ο έντονος ήλιος. 

Κείμενο:Πιτσικάκη Μιχαέλα, Φαρμακοποιός φαρμακείου – μέλους Advance Ανδριωτάκη Φλώρα-Πιτσικάκη Μιχαέλα, Σύρος

Περισσότερα άρθρα στην ενότητα Ειδικό Αφιέρωμα

Αναζήτηση Γιατρού

Πείτε μας τη γνώμη σας

Εσείς παίρνετε πρωινό;

Ajax-indicator

ή Δείτε τα αποτελέσματα