ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟ ΣΑΣ
Featured_fb_post7

Οι καλοκαιρινές διακοπές ξεκινάνε! Μπορεί τα πράγματα για όλους να είναι φέτος λίγο διαφορετικά σε σχέση με άλλες χρονιές, αλλά η περίοδος των θερινών διακοπών δεν παύει να αποτελεί την πιο ξέγνοιαστη, ανέμελη και όμορφη εποχή του χρόνου, που όλοι περιμένουμε με ανυπομονησία!

Ωστόσο, αυτή η μεγάλη αλλαγή στην ρουτίνα της καθημερινότητας μας, καθώς επίσης και οι αλλαγές στο περιβάλλον και τη διατροφή μας, υπάρχει περίπτωση να προκαλέσουν αλλαγές στις συνήθειες του πεπτικού μας συστήματος. Αυτές οι αλλαγές έχουν σαν αποτέλεσμα την εμφάνιση συμπτωμάτων όπως είναι ο τυμπανισμός και ο μετεωρισμός, δυσπεψία, η δυσκοιλιότητα και η διάρροια.

Τυμπανισμός – μετεωρισμός

Το φαινόμενο του τυμπανισμού επηρεάζει άνδρες και γυναίκες και σχετίζεται με τον εγκλωβισμένο αέρα στο στομάχι ή το έντερο. Η προσπάθεια του οργανισμού για την αποβολή των αερίων αυτών, δημιουργεί το φαινόμενο του μετεωρισμού το οποίο συνοδεύεται από εκνευρισμό και συχνά έντονο πόνο.

Οι αλλαγές στην διατροφή είναι από τα πιο συχνά αίτια εμφάνισης των φαινομένων αυτών. Τα επεξεργασμένα τρόφιμα που είναι πλούσια σε νάτριο (αλάτι) και χαμηλά σε φυτικές ίνες, τα ανθρακούχα αναψυκτικά και τα τρόφιμα με υποκατάστατα ζάχαρης ενισχύουν το φαινόμενο του τυμπανισμού.

Τι να προσθέσω στο Καλοκαιρινό Kit  Α’ ΒΟΗΘΕΙΩΝ

  • Φυτικές ίνες σε χάπι ή σε σκόνη που μπορεί να προστεθεί στο γεύμα ή στο ρόφημα μας.
  • Προβιοτικά και πρεβιοτικά τα οποία προωθούν και βελτιώνουν την υγεία του πεπτικού συστήματος, επαναφέροντας τη χλωρίδα του εντέρου σε φυσιολογικά επίπεδα.
  • Συμπλήρωμα διατροφής με μηλόξυδο το οποίο έχει υψηλή περιεκτικότητα σε συνένζυμα που βελτιώνουν την πεπτική λειτουργία.

Διατροφή:  Τα ΝΑΙ και τα ΟΧΙ

  • Αποφυγή τροφίμων που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο (αλάτι) το οποίο προκαλεί κατακράτηση υγρών. Μειώστε την κατανάλωση πρόχειρου φαγητού ή σκευασμάτων.
  • Αποφύγετε τρόφιμα που περιέχουν ραφινόζη, ένα σύνθετο σάκχαρο το οποίο διασπάται με δυσκολία από τα εντερικά βακτήρια. Τέτοια τρόφιμα είναι το κουνουπίδι, το μπρόκολο, το λάχανο, τα λαχανάκια Βρυξελλών κ.ά.
  • Καταναλώστε τρόφιμα πλούσια σε κάλλιο όπως είναι η μπανάνα, η πατάτα, ο χυμός πορτοκάλι, το κοτόπουλο και το πεπόνι. Με αυτόν τον τρόπο αποβάλλεται ταχύτερα το νάτριο από το σώμα.
  • Προσθέστε σταδιακά φυτικές ίνες στην διατροφή σας, αυξάνοντας τις μερίδες φρούτων και λαχανικών που καταναλώνετε μέσα στην ημέρα.
  • Μην ξεχνάτε να κάνετε μικρά και συχνά γεύματα (περίπου κάθε 3 ώρες), ώστε να αποφευχθεί η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων τροφής.

Δυσπεψία – Φούσκωμα

Με τον όρο δυσπεψία συνήθως αναφερόμαστε σε πόνο ή δυσφορία στην κοιλιά ή κάτω από τον θώρακα ή ακόμη και για πρόωρο κορεσμό με την λήψη τροφής. Τα αίτια εμφάνισης αυτής της κατάστασης μπορεί να είναι η υπερβολική κατανάλωση τροφής καθώς επίσης και η αύξηση της κατανάλωσης γρήγορων γευμάτων ειδικά τηγανιτών αλλά και γλυκών. Επιπρόσθετα, δυσπεψία μπορεί να προκαλέσει το κάπνισμα, οι μειωμένες ώρες ύπνου και η υπερκατανάλωση καφεΐνης και αλκοόλ.

Τι να προσθέσω στο Καλοκαιρινό Kit  Α’ ΒΟΗΘΕΙΩΝ

  • Κάψουλες ή αναβράζοντα δισκία με μαστίχα Χίου,τα οποία προάγουν τη διαδικασία της πέψης.
  • Αντιόξινα σκευάσματα (ανθρακικό ασβέστιο, υδροξείδιο αργιλίου και μαγνησίου).

Διατροφή:  Τα ΝΑΙ και τα ΟΧΙ

  • Μην ξεχνάτε να κάνετε μικρά και συχνά γεύματα (περίπου κάθε 3 ώρες) ώστε να αποφευχθεί η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων τροφής.
  • Μην καταναλώνετε βαριές σάλτσες, καυτερά τρόφιμα και τηγανιτά.
  • Μασάτε καλά την τροφή σας καθώς, η διαδικασία της πέψης ξεκινάει μέσω της μάσησης.
  • Προσοχή στην υπερκατανάλωση αλκοόλ και ιδιαίτερα στα κοκτέϊλ, καθότι  περιέχουν μείγμα αλκοολούχων ποτών και υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη.

Δυσκοιλιότητα

Η οξεία ή περιστασιακή δυσκοιλιότητα εμφανίζεται αιφνιδιαστικά και συνήθως δεν έχει μεγάλη διάρκεια. Συχνότερα αίτια εμφάνισης της είναι η αλλαγή στον καθημερινό τρόπο ζωής όπως ένα ταξίδι, μια αλλαγή στη διατροφή, η περιστασιακή λήψη φαρμάκων και οι ορμονικές διαταραχές.

Τι να προσθέσω στο Καλοκαιρινό Kit  Α’ ΒΟΗΘΕΙΩΝ

  • Σκευάσματα με Σιναμική (Senna) που επιδρά στην κινητικότητα του εντέρου.
  • Σκευάσματα με αλόη, η οποία βοηθάει στον καθαρισμό του εντέρου με φυσικό τρόπο.
  • Κλισματάκια γλυκερίνης για άμεσο αποτέλεσμα, για τις πιο έντονες καταστάσεις.
  • Φυτικές ίνες σε χάπι ή σε σκόνη που μπορεί να προστεθούν στο γεύμα ή στο ρόφημα μας.
  • Προβιοτικά και πρεβιοτικά τα οποία προωθούν και βελτιώνουν την υγεία του πεπτικού συστήματος, επαναφέροντας τη χλωρίδα του εντέρου σε φυσιολογικά επίπεδα.

Διατροφή:  Τα ΝΑΙ και τα ΟΧΙ

  • Προσθέστε σταδιακά φυτικές ίνες στην διατροφή σας ,αυξάνοντας τις μερίδες φρούτων και λαχανικών που καταναλώνετε μέσα στην ημέρα. Επίσης, εξαιρετική πηγή αποτελούν τα δημητριακά ολικής άλεσης.
  • Αυξήστε την κατανάλωση νερού μέσα στην ημέρα. Αν αυτό σας ακούγετε δύσκολο, μπορείτε να αρωματίσετε το νερό σας προσθέτοντας στο μπουκάλι σας κομμάτια φρούτων όπως φράουλα, αγγούρι ή και δυόσμο.
  • Καταναλώστε καθημερινά δυο αποξηραμένα δαμάσκηνα, αφού πρώτα τα έχετε μουλιάσει σε λίγο νερό από το προηγούμενο βράδυ.

Μην ξεχνάτε την σπουδαιότητα της σωματικής δραστηριότητας μέσα στην ημέρα!

Διάρροια

Προκαλείται από τη διαταραχή της ισορροπίας του πεπτικού μας συστήματος. Οι συσπάσεις του εντέρου παρουσιάζουν αυξημένο ρυθμό όταν τα κύτταρα είναι ερεθισμένα, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα χαλαρές και υδαρείς κενώσεις. Η συχνότερη αιτία για την εμφάνιση διάρροιας στους ταξιδιώτες είναι η αλλαγή περιβάλλοντος το οποίο  σε ορισμένους προκαλεί στρες. Επίσης, άλλα αίτια είναι η αλλαγή διατροφής, οι τροφικές δηλητητηριάσεις και οι εναλλαγές στην διάθεση του ατόμου.

Τι να προσθέσω στο Καλοκαιρινό Kit  Α’ ΒΟΗΘΕΙΩΝ

  • Ορυκτό πυρίτιο σε μορφή γέλης για καθαρισμό του οργανισμού και μείωση των συμπτωμάτων.
  • Λοπεραμίδη σε χάπια για την μείωση των συμπτωμάτων.
  • Ηλεκτρολύτες σε σκόνη ή σε αναβράζοντα δισκία.
  • Προβιοτικά και πρεβιοτικά τα οποία προωθούν και βελτιώνουν την υγεία του πεπτικού συστήματος, επαναφέροντας τη χλωρίδα του εντέρου σε φυσιολογικά επίπεδα.

Διατροφή:  Τα ΝΑΙ και τα ΟΧΙ

  • Ενυδατώνετε συνέχεια μέσα στην ημέρα τον οργανισμό σας,  προκειμένου να αποφευχθεί τυχόν αφυδάτωση.
  • Επιλέξτε για γεύμα μια σούπα με ρύζι ή φιδέ. Προσθέστε λίγο παραπάνω αλάτι και λεμόνι.
  • Αυξήστε την πρόσληψη καλλίου τρώγοντας μπανάνα ή μήλο σε μικρές ποσότητες κάθε φορά.
  • Αποφύγετε τα γρήγορα και πρόχειρα γεύματα που είναι πλούσια σε ζάχαρη και λιπαρά.
  • Σχολαστικό πλύσιμο των φρούτων και των λαχανικών κατά την παρασκευή των γευμάτων.
  • Τα ροφήματα με τανίνες όπως είναι το τσάι  προσφέρουν αντιδιαρροϊκή δράση περιορίζοντας την κινητικότητα του εντέρου.
  • Επιλέξτε το λευκό ψωμί, τα μακαρόνια, το ρύζι τις φρυγανιές και τα κράκερ.

Μην ξεχνάτε το τακτικό και σχολαστικό πλύσιμο των χεριών για αποφυγή πιθανών μολύνσεων.

Με ορισμένες κατευθυντήριες οδηγίες και με την δικη σας ανταπόκριση, μπορούν να αποφευγχθούν καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Καλές και ανέμελες διακοπές!!!

Κείμενο: Μαργαριτίδου Ραφαέλλα Φαρμακοποιός & Μαργαριτίδου Μαργαρίτα Bsc Διαιτολόγος– Διατροφολόγος, Σύμβουλος Διατροφής Φαρμακείου-μέλους Advance Μαργαριτίδης Μιχαήλ, Μουδανιά Χαλκιδικής

Περισσότερα άρθρα στην ενότητα Συμβουλές από το Φαρμακοποιό σας

Αναζήτηση Γιατρού

Πείτε μας τη γνώμη σας

Εσείς παίρνετε πρωινό;

Ajax-indicator

ή Δείτε τα αποτελέσματα