ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Featured_care6

Στις διακοπές έχουμε τη τάση να αντιμετωπίζουμε το φαγητό σαν τέρψη, σαν ψυχαγωγία, πολλές φορές συνοδεύει ή και ακόμα αντικαθιστά την επικοινωνία μέσα στην Ελληνική οικογένεια, αποτελεί «φροντίδα» για τα παιδιά, μια διαχρονική, δηλαδή, κοινωνική νόρμα.Θα ήταν σοφό να προσέχουμε και να φροντίζουμε ουσιαστικά τα παιδιά μας, όχι με κατανάλωση, με ποσότητα, αλλά με σωστή ποιότητα τροφής, με γνώση.

Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά θα πρέπει:

Στο ταβερνάκι: Αποφεύγουμε τα κατεψυγμένα προϊόντα, καθώς, κατά το ξεπάγωμα, το τρόφιμο είναι σε μεγάλο βαθμό αφυδατωμένο, ενώ μπορεί να έχει γίνει επικίνδυνο για την υγεία λόγω ανάπτυξης μικροοργανισμών. Ιδανικά, προτιμάμε φρέσκα προϊόντα, κυρίως ψάρι, ακόμα και τηγανιτό.

Στη παραλία: Αποφεύγουμε τυποποιημένα προϊόντα, τύπου τσιπς, γαριδάκια κτλ καθώς αποτελούν τις «χειρότερες τροφές του πλανήτη», λόγω αυξημένης περιεκτικότητος σε trans και sins λιπαρά. Ιδανικά, προτιμάμε φρέσκα φρούτα, κυρίως στην άγουρη μορφή τους.

Στο ξενοδοχείο: Προτιμάμε αμυλούχα προϊόντα που δίνουν ενέργεια, αλλά εμπεριέχουν προζύμι, όπως αληθινό ψωμί με προζύμι (και όχι ψωμί του τοστ), κριθαρένια παξιμαδάκια, φρυγανιές ολικής άλεσης με λίγο τυρί ή αυγό.

Σε κάθε περίπτωση: Αποφεύγουμε τη καθημερινή κατανάλωση ζάχαρης/ γλυκών, αλλά ιδανικά 2-3 φορές/ εβδομάδα, καθώς η ζάχαρη και η σοκολάτα, όταν καταναλώνονται σε καθημερινή βάση, μπορεί να δημιουργήγουν μία εξαρτητική συμπεριφορά στον ανθρώπινο εγκέφαλο και κυρίως σε ένα ανώριμο παιδικό εγκέφαλο.

Καλές διακοπές, λοιπόν, με σωστή διατροφή, υγεία, ευεξία και σωστές επιλογές!

Κείμενο : Μαρίνα ΧαΪδα, Κλινική  Διατροφολόγος MSc, MMEDSci, Ειδικευμένη στη Χειρουργική της Παχυσαρκίας, Συντονίστρια Βιωματικών Ομάδων Διατροφικών Διαταραχών, Συνεργάτης Ιατρικού Κέντρου Αθηνών, inia@hotmail.com.

Περισσότερα άρθρα στην ενότητα Διατροφή

Σχετικά Άρθρα

Αναζήτηση Γιατρού

Πείτε μας τη γνώμη σας

Εσείς παίρνετε πρωινό;

Ajax-indicator

ή Δείτε τα αποτελέσματα