ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Featured_20070301_vitamin

Μήπως το πρωί δεν μπορείτε να σηκωθείτε απο το κρεβάτι; Αισθάνεστε κόπωση για λίγες ώρες ή και μόνιμα; Μήπως μετά τη δουλειά δεν μπορείτε να πάρετε τα πόδια σας; Οι δουλειές του σπιτιού σάς φαίνονται βουνό; Η συνεργασία με τα παιδιά είναι δύσκολη και σας φέρνει εκνευρισμό; Ο ύπνος σας είναι λίγος και ανήσυχος; Μήπως το μεσημέρι τρώτε κάτι έτοιμο και πρόχειρο και το πρωινό σας είναι ανύπαρκτο; Οι «συναντήσεις» με τα φρούτα και τα λαχανικά είναι λιγοστές; Κάνετε κάποια δίαιτα που σας φέρνει εξάντληση; Βρίσκεστε σε ηλικιακή περίοδο που συνοδεύεται από έντονες ορμονικές μεταβολές; Εμφανίζετε δυσκολία συγκέντρωσης, απώλεια μνήμης ή αργή ανάκτηση δυνάμεων;

Αν για τα παραπάνω δεν συντρέχουν άλλες παθολογικές αιτίες αναζητήστε με τον φαρμακοποιό ή τον γιατρό σας τη λύση που εύκολα και γρήγορα θα σας «τονώσει».

Αλλάξτε τις διατροφικές σας συνήθειες. Αφαιρέστε από τη διατροφή σας το λευκό αλεύρι, τη ζάχαρη και τα κορεσμένα λιπαρά. Προσθέστε σ’ αυτήν αλεύρι ολικής άλεσης, ακόρεστα λιπαρά (ελαιόλαδο-λιπαρά ψάρια), φρούτα και λαχανικά. Επανεξετάστε τα εργασιακά σας δεδομένα. Ακολουθήστε ένα πρόγραμμα εκγύμνασης ή αν αυτό δεν είναι δυνατόν, περπατήστε καθημερινά όσο γίνεται περισσότερο. Εξασφαλίστε για τον εαυτό σας 6-8 ώρες ύπνο. Αξιοποιήστε τον ελεύθερο χρόνο σας για πολιτιστικές δραστηριότητες και ανθρώπινη επικοινωνία.

 

Ας δούμε μαζί μερικές ουσίες που, παράλληλα με την προσπάθειά σας για σωστότερο τρόπο ζωής και διατροφής, θα μπορούσαν άμεσα και ουσιαστικά να σας δώσουν ενέργεια και τόνωση.

 

Αντιοξειδωτικές βιταμίνες

Η περίσσεια των ελευθέρων ριζών βρίσκεται σχεδόν πίσω απο κάθε ασθένεια ή καταστροφή των κυττάρων και καθορίζει τον ρυθμό της γήρανσης του σώματός μας. Οι αντιοξειδωτικές ουσίες που βρίσκονται στα κύτταρά μας έχουν κυρίως την αποστολή να εξουδετερώνουν την περίσσεια των ελευθέρων ριζών. Τα αντιοξειδωτικά δεν πρέπει να τα βλέπουμε μεμονωμένα, αλλά ως «σύστημα», και να λαμβάνουμε ποικιλία από αυτά.

 

-         Σύμπλεγμα βιταμινών Β: προάγει τις φυσιολογικές λειτουργίες των νεύρων και αιμοποιητικών παραγόντων, συμμετέχει στον μεταβολισμό των λιπών και των πρωτεϊνών. Αυξάνει την αντοχή μας, βελτιώνει τις αποδόσεις μας προκαλώντας γενικότερη ευεξία.

-         Βιταμίνη D: απαραίτητη κυρίως τους μήνες με μικρή ηλιοφάνεια. Η έλλειψη της, εκτός των άλλων, συμβάλλει στην εμφάνιση του συνδρόμου της χρόνιας κόπωσης.

-         Βιταμίνη Ε: νευροτονωτικό, με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, προστατεύει το μυϊκό σύστημα. Διεγείρει την παραγωγή των κυττάρων που καταστρέφουν παθογόνους μικροοργανισμούς και καρκινικά κύτταρα.

-         Ψευδάργυρος: απαραίτητος για τον έλεγχο της συμπεριφοράς του ανθρώπου και την αντιμετώπιση του στρες. Η έλλειψή του προκαλεί αδυναμία συγκέντρωσης, εξασθένηση της μνήμης, πνευματική κόπωση, δυσθυμία, κατάθλιψη, διαταραχές στον λόγο, τάσεις φυγής, υπερκινητικότητα, νευρική ανορεξία ή υπερβολική όρεξη. Προστατεύει τον οργανισμό μας από παθογόνους μικροοργανισμούς.

-         Q10: το συνένζυμο Q10 είναι ιδιαίτερα σημαντικό αντιοξειδωτικό. Δρώντας κατά των ελεύθερων ριζών, μειώνει τον ρυθμό γήρανσης και παίζει πρωταρχικό ρόλο στη μετατροπή της ενέργειας των τροφών σε κυτταρική ενέργεια.

-         Σελήνιο: ιδιαίτερα σημαντικό για την προστασία του οργανισμού. Ισχυρό αντιοξειδωτικό. Προστατεύει τη μεμβράνη των κυττάρων από τις ελεύθερες ρίζες. Ισχυρός αγγειοπροστατευτικός παράγοντας.

-         Ω3 πολυακόρεστα λιπαρά οξέα: αυξάνουν την ικανότητα μνήμης, μάθησης και συγκέντρωσης, όντας δομικά στοιχεία του εγκεφάλου. Βοηθούν στη συναισθηματική ισορροπία, καταπολεμώντας το στρες. Ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Βελτιώνουν το καρδιαγγειακό. Απομακρύνουν την κόπωση της ημέρας, χαλαρώνουν τους μυς.

-         Μαγνήσιο: βελτιώνει τον μεταβολισμό και αποτελεί παράγοντα ενέργειας για τον οργανισμό. Αγχολυτικό, τονώνει την μνήμη, προστατεύει από μυϊκές κράμπες.

-         Τζίνσενγκ: διεγείροντας τους ενδοκρινείς αδένες, βοηθά στην απορρόφηση όλων των βιταμινών και των μετάλλων. Ευεργετικό στην οξυγόνωση των κυττάρων, στη σεξουαλική ικανότητα και στην καταπολέμηση του στρες. Βελτιώνει την αντοχή και τη συγκέντρωση.

-         Γκουαρανά: ένα φυτό του Αμαζονίου με ισχυρή τονωτική δράση, που βοηθά παράλληλα και τις πνευματικές μας διεργασίες.

-         Αλόη: βοηθά στην αποβολή των τοξινών, βελτιώνοντας έτσι την υγεία του οργανισμού μας. Συμβάλει στην καλή λειτουργεία του πεπτικού συστήματος, εξασφαλίζοντας καλύτερα αποτελέσματα σε ό,τι άλλο παίρνουμε ως βοήθημα για την υγεία μας.

-         Γκίνκο μπιλόμπα: τα φύλλα του έχουν πλούσια αντιοξειδωτική δράση και είναι ευεργετικά στην κυκλοφορία του αίματος. Καταπολεμά συμπτώματα κακής συγκέντρωσης και μνήμης, σύγχυσης, ζάλης, υπέρτασης, πονοκεφάλων.

-         Πράσινο τσάι: ισχυρό αντιοξειδωτικό, ισχυρότερο από τις βιταμίνες E και C. Ενεργοποιεί τον μεταβολισμό, εξασφαλίζοντας τόνωση και ενέργεια. Βοηθά στον έλεγχο της χοληστερίνης, ευεργετικό στην πρόληψη των καρδιαγγειακών νοσημάτων και του καρκίνου.

-         Προβιοτικά: ελέγχουν την ισορροπία της εντερικής χλωρίδας. Συμβάλουν στην απορρόφηση των βιταμινών και των μετάλλων. Καταπολεμούν τα βλαβερά βακτήρια του εντέρου. Ενεργοποιούν το ανοσοποιητικό. Πολλές παθήσεις, όπως το σύνδρομο της χρόνιας κοπώσεως, οι αρθρίτιδες, η ψωρίαση, τα εκζέματα, οι αλλεργίες και οι μυκητιάσεις σχετίζονται με τις διαταραχές της εντερικής χλωρίδας.

 

Οι παραπάνω ουσίες, αλλά και αρκετές άλλες που βρίσκονται στις τροφές και στα βότανα, γεμίζουν το «οπλοστάσιο» μας στην προσπάθεια για ενέργεια και τόνωση του οργανισμού μας. Απευθυνθείτε στους ειδικούς, γιατρούς και φαρμακοποιούς. Μέσα από την περιγραφή των συμπτωμάτων και τον προσδιορισμό των αιτιών, θα σας προτείνουν το καλύτερο και αποδοτικότερο «μείγμα», που θα σας εξασφαλίσει τόνωση και ενέργεια και, σε τελική ανάλυση, το σημαντικότερο όλων «υγεία».

Περισσότερα άρθρα στην ενότητα Διατροφή

Αναζήτηση Γιατρού

Πείτε μας τη γνώμη σας

Εσείς παίρνετε πρωινό;

Ajax-indicator

ή Δείτε τα αποτελέσματα