ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Featured_shutterstock_133357379

Σύμφωνα με το παλιό ημερολόγιο η άνοιξη αποτελεί την έναρξη ενός νέου κύκλου. Θεωρείται η πρώτη εποχή του χρόνου, οπότε μαζί της «φέρει» ένα αίσθημα αναζωογόνησης & δημιουργίας.

Όμως, τι σημαίνουν όλα αυτά ?

Σκεφτείτε πώς νιώθατε το χειμώνα. Ίσως ήσασταν λίγο πιο αργοί στις κινήσεις σας, πιο εσωστρεφείς και ίσως λιγότερο κοινωνικοί. Ο χειμώνας θεωρείται το τέλος του χρόνου, το τέλος ενός άλλου κύκλου, όπως ο χειμώνας στις ζωές μας.

Μπορούμε να αντιληφθούμε πόσο διαφέρουν οι εποχές κοιτάζοντας αυτά που φυτεύουμε και ποιο προϊόν είναι διαθέσιμο για εμάς την άνοιξη. Είναι η εποχή που απολαμβάνουμε φρέσκα φρούτα & λαχανικά σε αντίθεση, με τα αποξηραμένα φρούτα/φρούτα με συντηρητικά. Καθώς οι μέρες μεγαλώνουν και γίνονται πιο θερμές, ξεκινάμε να νιώθουμε πιο φωτεινοί, εξωτερικά & συναισθηματικά. Την άνοιξη όλα «φωτίζονται». Το χρώμα και το βάρος των ρούχων μας, το φαγητό μας, τα «βαριά» συναισθήματά μας από το χειμώνα.

Τα όργανα: Το συκώτι και η χοληδόχος κύστη είναι πιο ευαίσθητα τώρα, έτσι ήρθε η ώρα να «καθαρίσουν» φυσικά.

ΜΑΓΕΙΡΙΚΕΣ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ

-Ήρθε η ώρα να βγούμε έξω και να απολαύσουμε τον ήλιο, και συνεπώς λιγότερη ώρα θα ξοδεύουμε στο να μαγειρεύουμε μέσα στο σπίτι.

- Προτείνουμε τις γρήγορες μεθόδους μαγειρέματος. Βάλτε στην άκρη την αργή κουζίνα σας και βγάλε έξω εκείνα τα μπωλ για σαλάτες, το γουόκ και τον ατμομάγειρα. Λιγότερο νερό θα χρησιμοποιηθεί στη μαγειρική και υψηλότερες θερμοκρασίες σε λιγότερο χρόνο.  Προτιμάμε το σωτάρισμα έναντι των σουπών.

- Οι σαλάτες δε χρειάζεται και δεν πρέπει να είναι όλες ωμές. Είναι πολύ καλή ιδέα να μαγειρέψετε τα λαχανικά σας είτε σοτάροντας τα ελαφρά είτε μαγειρεύοντάς τα ελαφρά στον ατμό.

ΓΕΥΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ:

-  Το ξινό είναι η γεύση που αποτοξινώνει το συκώτι και τη χοληδόχο κύστη.

- Η γλυκιά γεύση έχει την τιμητική της τώρα, συμπεριλαμβανομένων σύνθετων γλυκαντικών όπως, ο χυμός καρύδας, η ζάχαρη, το σιρόπι από ρίζες, το σιρόπι σφενδάμου, το σιρόπι όλυρας, η ωμή αγαύη και το ωμό μέλι.

- Επίσης, ενθαρρύνουμε και την κατανάλωση των πικρών τροφίμων, καθώς αυτή η γεύση έχει μεγαλύτερη αποτοξινωτική επίδραση στο συκώτι  π.χ ρόκα, σίκαλη, αντίδι και χαμομήλι.

Συμπεριλαμβάνουμε:

-  Είναι η ώρα να καταναλώσουμε τα πράσινα λαχανικά και αυτά που μεγαλώνουν γρήγορα όπως οι βλαστοί, το σιτάρι και το κριθάρι.

- Είναι η κατάλληλη ώρα για φρουτοχυμούς και χυμούς από λαχανικά.

- Το λάχανο, το μπρόκολο, και τα σκουρόχρωμα λαχανικά όπως η λαχανίδα & η ρόκα,  είναι ωφέλιμα, καθώς προωθούν την πέψη των κρεατικών και των λιπαρών τροφών. Απολαύστε τα βότανα όπως τη μέντα, το βασιλικό, το μάραθο, το δενδρολίβανο, τον άνηθο και το δαφνόφυλλο.

- Αντικαταστήστε τις παχυντικές κρεμώδεις σως με σως λιγότερο παχυντικές. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ως υλικά το χυμό πορτοκαλιού, το μέλι, τη μουστάρδα και το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο αντί για μαγιονέζα και κρέμα γάλακτος.

Περιορίζουμε:

- Τα παχυντικά & τα αλμυρά τρόφιμα όπως, τα κρεατικά, το τυρί, τις σως και τα επιδόρπια.

-  Τα κατεψυγμένα τρόφιμα & ποτά.

-  Το αλκοόλ.

-  Το πολύ αλάτι και τα αλατισμένα τρόφιμα.

Οι καιροί έχουν αλλάξει και μπορούμε να έχουμε στη διάθεσή μας οτιδήποτε θελήσουμε όποτε το θελήσουμε. Αυτό έχει ένα τεράστιο κόστος για τη υγείας μας, το περιβάλλον, τους αγρότες και την οικονομία μας. Τρώγοντας τρόφιμα εποχιακά προσφέρουμε στο σώμα μας όλα αυτά που έχει ανάγκη, και έτσι το διατηρούμε υγιές σε κάθε επίπεδο.

Κείμενο: Ελένη Σολωμού, Κλινική Διαιτολόγος- Διατροφολόγος, ΒSc Επιστημονική Διευθύντρια Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Κεφαλλονιά, Ιδρυτικό Μέλος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας, www.logodiatrofis.gr, www.activekids.gr, www.care24.gr.

Περισσότερα άρθρα στην ενότητα Υγιεινή Διατροφή

Σχετικά Άρθρα

Αναζήτηση Γιατρού

Πείτε μας τη γνώμη σας

Φθινόπωρο. Τι σημαίνει για εσάς;

Ajax-indicator

ή Δείτε τα αποτελέσματα