ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Featured_shutterstock_113571778

Οκτώβριος με τα Λαχανικά του! Ενημερωθείτε  και καταναλώστε ελεύθερα!

  • Αγγούρι: Είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, κάλιο, μαγνήσιο, ασβέστιο, πυρίτιο, βιταμίνες και νερό. Έχει αντιφλεγμονώδεις και αποτοξινωτικές ιδιότητες για τον οργανισμό. Το πυρίτιο που περιέχει χαρίζει δυνατά νύχια και το νερό σε συνδυασμό με τις βιταμίνες χαρίζουν στην επιδερμίδα υγιή και λαμπερή όψη. Επίσης, βοηθάει στην διαδικασία πέψης των τροφών και αποτρέπει από συμπτώματα δυσκοιλιότητας.
  • Γλυκοπατάτες: Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε καροτενοειδή τα οποία έχουν ισχυρή αντιοξειδωτική, αντιγηραντική και αντικαρκινική δράση. Περιέχουν υψηλά ποσοστά βιταμίνης C, βιταμινών Β, βιταμίνης D, μαγνησίου, καλίου και σιδήρου.
  • Καρότα: Αποτελούν εξαιρετική πηγή καροτίνης (προβιταμίνη Α), η οποία βοηθάει στην καλή υγεία των οφθαλμών.
  • Κολοκυθάκια: Έχουν ελάχιστες θερμίδες (19 θερμίδες το 1 φλιτζάνι) και είναι ιδανικά για όσους προσέχουν την διατροφή τους. Περιέχουν βιταμίνη Α, βιταμίνη Β6, ασβέστιο, κάλιο, μαγνήσιο, φυτικές ίνες και νερό. Βοηθούν την λειτουργία του εντέρου και ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα.
  • Κουνουπίδια: Έχουν ισχυρή αντικαρκινική δράση καθώς βοηθούν στην αποβολή των χημικών ουσιών από τον οργανισμό. Επίσης περιέχουν σελήνιο και βιταμίνη C που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα  και παρέχουν αντιοξειδωτική προστασία.
  • Κρεμμύδια: Έχουν ισχυρή αντιμικροβιακή και αντιφλεγμονώδη δράση. Βοηθούν στην αντιμετώπιση των καρδιαγγειακών παθήσεων, μειώνουν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα και προστατεύουν το γαστρεντερικό σύστημα από μολύνσεις.
  • Λάχανο :  Έχει υψηλή ποσότητα αντιοξειδωτικών ουσιών και για τον λόγο αυτό παρέχει αντικαρκινική δράση στον οργανισμό. Επίσης, βοηθάει στην μείωση της χοληστερίνης προλαμβάνοντας με αυτόν τον τρόπο από καρδιαγγειακά νοσήματα.
  • Μαϊντανός: Είναι πλούσιος σε βιαταμίνη C και αντιοξειδωτικές ουσίες. Έχει ισχυρή διουρητική δράση και βοηθάει πολύ στην μείωση της αρτηριακής πίεσης.
  • Μανιτάρια: Αποτελούν εξαιρετική πηγή πρωτεϊνης. Έχουν αντικαρκινική δράση καθώς περιέχουν υψηλές ποσότητες σεληνίου και βιταμινών.
  • Μαρούλι: Αποτελεί εξαιρετική πηγή βιταμινών, καλίου, χρωμίου, φυλλικού οξέος, νερού και διαιτητικών ινών.
  • Μελιτζάνες: Είναι εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών ουσιών και φυτικών ινών. Περιέχουν σε υψηλά ποσοστά νερό, βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία που βοηθούν στην διατήρηση μιας ενυδατωμένης και λαμπερής επιδερμίδας.
  • Μπάμιες: Αποτελούν καλή πηγή αντιοξειδωτικών ουσιών, φλαβονοειδών, βιταμινών και μετάλλων. Είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες και νερό ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο την καλή λειτουργία του εντέρου. Έχουν την ιδιότητα να δεσμεύουν τοξίνες, χοληστερόλη και νερό και να τα αποβάλλουν από τον οργανισμό.
  • Μπρόκολα: Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες οι οποίες προστατεύουν τον οργανισμό από την γήρανση και τους διάφορους περιβαλλοντικούς παράγοντες. Επίσης παρέχει προστασία στο γαστρεντερικό σύστημα χάρη σε μία ουσία που περιέχει, την σουλφοραφάνη.
  • Παντζάρια: Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες και παίζουν σημαντικό ρόλο στην μείωση της αρτηριακής πίεσης ενώ ταυτόχρονα προλαμβάνουν και από καρδιαγγειακά νοσήματα.
  • Πατάτες: Περιέχουν υψηλά ποσοστά αντιοξειδωτικών ουσιών όπως βιταμινών, καροτενοειδών και φλαβονοειδών. Αποτελούν καλή πηγή σιδήρου, μαγνησίου, φυλλικού οξέος και διαιτητικών ινών ενώ ταυτόχρονα δεν περιέχουν νάτριο.
  • Πιπεριές: Αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμίνης  C και διαιτητικών ινών. Έχουν ισχυρή αντιοξειδωτική και αντικαρκινική δράση.
  • Πράσα: Είναι πλούσια σε βιταμίνη Α, βιταμίνη Ε, βιταμίνη Κ, φλαβονοειδή και μέταλλα.
  • Ραπανάκια: Είναι πλούσια σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Έχουν ισχυρή αντιοξειδωτική και αντικαρκινική δράση.
  • Ρόκα: Αποτελεί καλή πηγή καλίου, το οποίο σχετίζεται με την ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, αλλά και εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών ουσιών.
  • Σέλινο: Είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης C που τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα και προστατεύει από διάφορες μορφές καρκίνου. Προσφέρει προστασία ενάντια σε καρδιαγγειακά νοσήματα.
  • Σέσκουλα: Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και βοηθούν στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας. Περιέχουν βιταμίνες και αντιοξειδωτικές ουσίες οι οποίες ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και προλαμβάνουν την εμφάνιση πολλών χρόνιων νοσημάτων.
  • Σκόρδα: Έχουν καρδιοπροστατευτική δράση καθώς μειώνουν την αρτηριακή πίεση, την χοληστερίνη και την πυκνότητα του αίματος. Επίσης ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και προσφέρουν αντιμικροβιακή δράση.
  • Σπανάκι: Αποτελεί εξαιρετική πηγή βιταμινών, σιδήρου, μαγνησίου, μαγγανίου και διαιτητικών ινών. Έχει δράση ενάντια στα καρδιαγγειακά νοσήματα και σε διάφορες μορφές καρκίνου. Επίσης ανακουφίζει από τα συμπτώματα της αρθρίτιδας.
  • Σπαράγγια: Έχουν ισχυρή αντιοξειδωτική και αντικαρκινική δράση. Ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα λόγω των βιταμινών που περιέχουν και βοηθούν το πεπτικό καθώς είναι πλούσια σε διαιτητικές ίνες.
  • Φασολάκια: Είναι πλούσια σε βιταμίνες, φυτικές ίνες, ασβέστιο, μαγνήσιο, μαγγάνιο, φυλλικό οξύ και σίδηρο. Έχουν προστατευτική δράση για τα οστά και τις αρθρώσεις και προστατεύουν από τις διάφορες μορφές καρκίνου ή άλλες παθήσεις.

Κείμενο : Μαργαρίτα Μαργαριτίδη, Σύμβουλος Διατροφής του φαρμακείου - μέλους Advance, Μαργαριτίδης Μιχάλης, Νέα Μουδανιά.

Περισσότερα άρθρα στην ενότητα Υγιεινή Διατροφή

Σχετικά Άρθρα

Αναζήτηση Γιατρού

Πείτε μας τη γνώμη σας

Η λήξη του Καλοκαιριού, σημαίνει αφετηρία για προσωπική φροντίδα. Σε τι δίνετε προτεραιότητα;

Ajax-indicator

ή Δείτε τα αποτελέσματα