ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Featured_kalokairini_diatrofi

Το καλοκαίρι είναι μια εποχή χαλάρωσης και ξεκούρασης! Η αύξηση της θερμοκρασίας προκαλεί έντονη εφίδρωση και αποβολή ηλεκτρολυτών από το σώμα. Εδώ έρχονται να παίξουν τον ρόλο τους τα φρούτα, τα λαχανικά, το νερό και οι χυμοί, έτσι ώστε να επέλθει ισορροπία στον οργανισμό.

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Ιατρικής της Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (2005), οι καθημερινές ανάγκες μας σε υγρά καλύπτονται:

  • Σε ποσοστό 80%, από τα μη αλκοολούχα υγρά, όπως το νερό, το γάλα, οι χυμοί, ο καφές και το τσάι.  Είναι καλό να καταναλώνουμε 10-12 ποτήρια υγρών ημερησίως.
  • Σε ποσοστό 20%, από τα τρόφιμα, κυρίως φρούτα και λαχανικά, που περιέχουν μεγάλα ποσοστά νερού, καθώς και πολλές βιταμίνες, μέταλλα, φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά.

Φρούτα του καλοκαιριού

Καρπούζι

Περιέχει μεγάλες ποσότητες βιταμίνης C, που ενισχύει το ανοσοποιητικό, καθώς και β-καροτένιο και λυκοπένιο, που είναι ουσίες γνωστές για την έντονη αντιοξειδωτική δράση τους και την προστασία που παρέχουν από διάφορες μορφές καρκίνου. Όντας πλούσιο σε νερό (92%) και φυτικές ίνες αυξάνει τον κορεσμό και μειώνει την απορρόφηση λίπους. Προκαλεί έντονη διούρηση,

Θερμιδική αξία: τα 2 φλιτζάνια χυμός καρπουζιού έχουν μόνο 80 θερμίδες.

Πεπόνι

Περιέχει άφθονη βιταμίνη Α, βιταμίνη C, β-καροτένιο, κάλιο και φώσφορο. Ενισχύει την καλή λειτουργία της όρασης και την τόνωση του ανοσοποιητικού.

Θερμιδική αξία: 33kcal/100gr

Βερίκοκα

Είναι  πλούσια σε βιταμίνη Α και C, καθώς και σε μέταλλα. Συνιστώνται σε καρκινοπαθείς, χάρη στην ιδιότητά τους να αυξάνουν την παραγωγή αντισωμάτων, καθώς και σε άτομα με αναιμία.

Θερμιδική αξία: 51kcal/100gr

Ανανάς

Βοηθά στο αδυνάτισμα χάρη στη χαμηλή θερμιδική αξία του και στο ένζυμο βρομελαΐνη. Το συγκεκριμένο ένζυμο βελτιώνει την καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Ενισχύει την καρδιακή και τη μυϊκή λειτουργία.

Θερμιδική αξία: 52kcal/100gr

Φράουλες

Βοηθούν στη χολή, τα νεφρά και τα αρθριτικά. Περιέχουν μεγάλη ποσότητα αντιοξειδωτικής βιταμίνης C, με αποτέλεσμα να βοηθούν στην καταστροφή των ελεύθερων ριζών. Χάρη στις φυτικές ίνες που περιέχουν, καταπολεμούν τη δυσκοιλιότητα, και χάρη στο κάλιο συμβάλλουν στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

Θερμιδική αξία: 26kcal/100gr 

Κεράσια

Έχουν αντισηπτικές ιδιότητες. Επιπλέον, συμβάλλουν στην καλή λειτουργία της όρασης, χαρίζουν πνευματική διαύγεια, χτίζουν γερά δόντια και οστά, και ρυθμίζουν την αρτηριακή πίεση.

Θερμιδική αξία: 47kcal/100gr

Σταφύλια

Είναι πλούσια σε φλαβονοειδή και έχουν αντιοξειδωτικές και αντικαρκινικές ιδιότητες. Επίσης, εμποδίζουν τη θρόμβωση, αυξάνοντας τα επίπεδα της «καλής» χοληστερόλης.

Θερμιδική αξία: 67 kcal/100gr

Ροδάκινα

Αποτελούν εξαιρετική τροφή για άτομα με αρθρίτιδα και για όσους έχουν προβλήματα με τα νεφρά και το συκώτι τους. Περιέχουν βιταμίνες Α, Β και C, καθώς και φώσφορο και ασβέστιο.

Θερμιδική αξία: 37kcal/100gr

Σύκα

Χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες, καταπολεμούν τη δυσκοιλιότητα. Περιέχουν άφθονο κάλιο, βιταμίνες Α, Β και C.

Θερμιδική αξία: 41kcal/100gr

Δαμάσκηνα

Περιέχουν σίδηρο, ασβέστιο, μαγνήσιο και κάλιο. Βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου, προλαμβάνουν από σιδηροπενική αναιμία και τονώνουν την καρδιακή λειτουργία.

Θερμιδική αξία: 66kcal/100gr

Λαχανικά του καλοκαιριού

Ντομάτα

Προφυλάσσει από καρδιακές παθήσεις και έμφραγμα του μυοκαρδίου. Επιπρόσθετα, βοηθά στην πρόληψη του εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας στους ηλικιωμένους, δρα θετικά στο ανοσοποιητικό σύστημα και προλαμβάνει τη δράση των μηχανισμών γήρανσης.

Θερμιδική αξία: 22kcal/100gr

Αγγούρι

Βοηθά άτομα που έχουν πρόβλημα με αρθριτικά, έλκος στομάχου, κυστίτιδες και πέτρες στα νεφρά. Χάρη στο χαμηλό γλυκαιμικό φορτίο του, βοηθά τα άτομα που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη.

Θερμιδική αξία: 15 kcal/100gr

Μελιτζάνες

Είναι πλούσιες σε κάλιο, ενώ περιέχουν, σε μικρότερες ποσότητες, φώσφορο και ασβέστιο. Συμβάλλουν θετικά στο πάγκρεας, στο συκώτι και στο έντερο.

Θερμιδική αξία: 19kcal/100gr

Πιπεριές

Περιέχουν περισσότερη βιταμίνη C από το πορτοκάλι, και είναι πλούσιες σε κάλιο. Έτσι, ενισχύουν την  άμυνα του οργανισμού και την καλή λειτουργία των μυών και της καρδιάς.

Θερμιδική αξία: 22kcal/100gr

Κολοκυθάκια

Είναι διουρητικά και συνιστώνται σε άτομα που πάσχουν από νεφρική ανεπάρκεια, ερεθισμούς του ουροποιητικού συστήματος και δυσκοιλιότητα.

Θερμιδική αξία: 12kcal/100gr

Φασολάκια

Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, κάλιο, μαγνήσιο και φώσφορο. Χάρη στη μεγάλη περιεκτικότητά τους στα παραπάνω θρεπτικά συστατικά, βελτιώνουν τη λειτουργία του εντέρου, ρυθμίζουν την αρτηριακή πίεση, δυναμώνουν τους μύες και χτίζουν γερά οστά και δόντια.

Θερμιδική αξία: 25kcal/100gr

Μπάμιες

Είναι εξαιρετική τροφή για όσους πάσχουν από αρθριτικά και ασθένειες στην ουροδόχο κύστη. Περιέχουν άφθονο κάλιο και φυτικές ίνες, χάρη στα οποία ενισχύουν την καλή λειτουργία των μυών και καταπολεμούν τη δυσκοιλιότητα.

Θερμιδική αξία: 29kcal/100gr

Περισσότερα άρθρα στην ενότητα Υγιεινή Διατροφή

Σχετικά Άρθρα

Αναζήτηση Γιατρού

Πείτε μας τη γνώμη σας

«Το καλοκαίρι του Covid-19», πόσο φοβισμένοι είστε με την νέα πραγματικότητα;

Ajax-indicator

ή Δείτε τα αποτελέσματα