ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ
Featured_fb_post12

Καταρχάς συγχαρητήρια για την απόφασή σου, ειδικά σε σένα που ο χρόνος σου είναι πολύ περιορισμένος  και σε σένα  που δεν είχες ποτέ προσπαθήσει πάλι, και σε σένα που ξεκίνησες  αλλά κάτι δεν πήγε καλά και σταμάτησες και γενικά σε όλους εσάς που κάποια στιγμή το σώμα σας  διαμαρτυρήθηκε και πήρατε αυτή την απόφαση!

Η πρώτη φορά είναι όπως σε όλα τα πράγματα η πρώτη φορά, δηλαδή υπάρχει ο φόβος για το άγνωστο, υπάρχει η αμηχανία «τι είναι αυτό που ξεκινάω ; θα τα καταφέρω ;»

Μην ανησυχείτε, είμαστε εδώ για να σας καθοδηγήσουμε στον σωστό δρόμο.

1ο ΣΤΑΔΙΟ

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να προσέξετε είναι να βρείτε το πιο κοντινό και καλό γυμναστήριο, όσον αφορά το ανθρώπινο δυναμικό. Το σημαντικότερο είναι να έχετε την δυνατότητα να φτάσετε στον χώρο που θα γυμναστείτε σε μικρό χρονικό διάστημα και ιδανικότερα, να μπορείτε να φτάσετε με τα πόδια.

Ένας άλλος τρόπος ώστε η καθημερινή κούραση να μην αποτελέσει δικαιολογία ώστε να μην γυμναστείτε είναι να μπορείτε να πηγαίνετε στο γυμναστήριο κατευθείαν μετά την εργασία σας. Μια μικρή τσάντα με τα απαραίτητα, μπορεί να βρίσκεται πάντα στο αυτοκίνητο σας ή να παραμένει σε ένα ντουλάπι του γυμναστηρίου αν αυτό είναι εφικτό. Σίγουρα θα λειτουργούσατε καλύτερα αν είχατε τη δυνατότητα της άσκησης κατά τις πρωινές ώρες της ημέρας όμως, προκειμένου να μην ασκηθείτε καθόλου, «εκμεταλλευτείτε» την ένταση της ημέρας και σίγουρα όταν τελειώσετε θα νιώθετε πολύ καλύτερα!

2ο ΣΤΑΔΙΟ

Το δεύτερο που θα πρέπει να αναρωτηθείτε είναι  τι στόχους έχετε:

  • Θέλετε να χάσετε κιλά ;
  • Θέλετε απλά να αποκτήσει το σώμα σας  περισσότερη μυϊκή τόνωση ;
  • Έχετε έλλειψη  μυϊκής μάζας και θέλετε  να την αυξήσετε ;
  • Υπάρχει η ανάγκη για αποκατάσταση μετά από κάποιο τραυματισμό
  • Σκοπός σας είναι ένα υγιές και δυνατό σώμα που να μπορεί να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της καθημερινότητας ;

Ο καθορισμός του στόχου είναι πολύ σημαντικός γιατί θα σας οδηγήσει στο να αποφασίσετε  το είδος της γυμναστικής που σας ταιριάζει. Αφού έχετε καταλήξει στο ποιος είναι ο στόχος σας … είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε.

Τα τελευταία 10-15 χρόνια τα γυμναστήρια παρέχουν διάφορα πακέτα συνδρομών. Προτείνουμε να αποφύγετε τα πακέτα μακράς διάρκειας και να ρισκάρετε λιγότερα  χρήματα. Επιλέγοντας ένα πακέτο μικρής διάρκειας και κάνοντας χρήση όλης της συνδρομής , θα  έχετε ήδη πετύχει το πρώτο σας στόχο.

3ο ΣΤΑΔΙΟ

«Από που ξεκινάω  και που τελειώνω ;» Μην φοβάστε, εδώ μπαίνουμε στο τρίτο στάδιο της σημαντικής σας προσπάθειας.  Αφού ξέρετε ποιος είναι ο στόχος, βρίσκετε τον υπεύθυνο, που δεν είναι άλλος από τον γυμναστή και μαζί βάζετε σε εφαρμογή το πρόγραμμα που σας αντιπροσωπεύει.

Για  παράδειγμα, εάν ο στόχος σας είναι να χάσετε κιλά, το πρόγραμμα θα είναι βασισμένο στον αερόβιο τρόπο γυμναστικής, δηλαδή τον περισσότερο χρόνο θα τον καταναλώνετε  στο ποδήλατο, στον διάδρομο ή στο ελλειπτικό μηχάνημα.

Εάν ο στόχος είναι η αύξηση της μυϊκός σας μάζας , το πρόγραμμα θα είναι βασισμένο στον αναερόβιο τρόπο γυμναστικής  ο οποίος επιτυγχάνεται  κάνοντας περισσότερη χρήση των αναερόβιων  μηχανημάτων δηλαδή  μηχανήματα αντιστάσεων , λάστιχα , βαράκια , ιμάντες  TRX κλπ. Το πιο σημαντικό σε αυτό το στάδιο είναι η καλή καθοδήγηση του γυμναστή. Προσοχή μην ξεκινήσετε μόνοι σας ή με καθοδήγηση κάποιου φίλου ή παίρνοντας συμβουλές από το διαδίκτυο.

Μην ξεχνάτε ότι ο καθένας αποτελεί μια διαφορετική περίπτωση όσον αφορά το σώμα και την φυσική του κατάσταση, και επομένως έχει ανάγκη το προσωπικό του πρόγραμμα. Αυτό το πρόγραμμα σχετίζεται από την ηλικία, το ιατρικό ιστορικό, την εργασία, την γυμναστηριακή  παιδεία και τον γενικότερο τρόπο ζωής του καθενός.

Τι γίνεται εάν όλα αυτά σας φαίνονται πληκτικά και βαρετά ;

Η άλλη περίπτωση είναι να ακολουθήσετε ένα ομαδικό πρόγραμμα. Οι αίθουσες αυτές βρίσκονται μέσα στο χώρο του γυμναστηρίου και φιλοξενούν διάφορα προγράμματα τα οποία εξυπηρετούν σχεδόν όλες τις ανάγκες του σώματος. Ρωτήστε τον γυμναστή (και όχι την κοπέλα στη reception ) ποια προγράμματα ταιριάζουν στην περίπτωσή σας. Το μειονέκτημα σε αυτή τη περίπτωση είναι, ότι το κάθε πρόγραμμα είναι κοινό για όλους (άρα δεν έχετε ατομικό πρόγραμμα ) και δεύτερον ότι τα προγράμματα πραγματοποιούνται συγκεκριμένες ώρες, πράγμα που καμιά φορά είναι δύσκολο να προσαρμοστεί στο καθημερινό σας πρόγραμμα.

Εάν ακολουθήσετε αυτόν τον τρόπο εκγύμνασης, προτιμήστε τα ολιγομελή τμήματα (5-10 ατόμων) έτσι ώστε να έχετε την μεγαλύτερη δυνατή προσοχή και καθοδήγηση από τον γυμναστή.

Προσοχή! Είναι σημαντικό, για εσάς που μπαίνετε πρώτη φορά σε αίθουσα ομαδικών προγραμμάτων, να πάρετε όσο πιο μπροστινή θέση γίνεται. Έτσι θα έχετε πλήρη εικόνα του μαθήματος  και την μέγιστη προσοχή του γυμναστή.

4ο ΣΤΑΔΙΟ

Τελευταίο στάδιο είναι η συχνότητα των επισκέψεων. Σχετικά με αυτό η απάντηση έχει 2 λέξεις: Όχι υπερβολές.

Τρεις με τέσσερις φορές την εβδομάδα είναι μία ικανοποιητική συχνότητα, αλλά το πιο σημαντικό είναι το πόσο θα αντέξετε σε βάθος χρόνου. Είναι προτιμότερο λοιπόν να κάνετε χρήση δύο φορές την εβδομάδα, προκειμένου η συχνότητα αυτή να γίνει τρόπος ζωής για εσάς.

Συμπερασματικά, βρείτε ένα γυμναστήριο που σας εξυπηρετεί, θέστε μαζί με τον γυμναστή τον προσωπικό σας στόχο και συνεχίστε να γυμνάζεστε πάντα υπό την καθοδήγηση του. Καλή σας επιτυχία!

Κέιμενο: Σταμούλης Νικόλαος, Personal Trainer, Υπεύθυνος στον Αθλητικό Όμιλο Ιλισσός Καλλιθέας, www.aoik.gr, FΒ: Αθλητικός Όμιλος Ιλισσός Καλλιθέας: Ping Pong, Tennis & Fitness.

Περισσότερα άρθρα στην ενότητα Αδυνάτισμα

Αναζήτηση Γιατρού

Πείτε μας τη γνώμη σας

Φθινόπωρο. Τι σημαίνει για εσάς;

Ajax-indicator

ή Δείτε τα αποτελέσματα