ΟΜΟΡΦΙΑ & ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Featured_118628576_3b69662ee8

Νέα έρευνα αναφέρει ότι το ποπκόρν περιέχει περισσότερες πολυφαινόλες (αντιοξειδωτικά) σε σχέση με ορισμένα φρούτα και λαχανικά.

Η ποσότητα πολυφαινολών στο ποπκόρν ήταν μέχρι 300 mg ανά μερίδα σε σύγκριση με 114 mg ανά μερίδα καλαμποκιού και 160 mg ανά μερίδα για όλα τα φρούτα, ανέφερε έρευνα που παρουσιάστηκε σε συνέδριο της Αμερικανικής Ένωσης Χημικών στο Σαν Ντιέγκο.

Αυτό οφείλεται στο ότι οι πολυφαινόλες αραιώνονται στο 90% του νερού από το οποίο αποτελούνται πολλά φρούτα και λαχανικά, ενώ είναι περισσότερο συγκεντρωμένες στο ποπκόρν που έχει κατά μέσον όρο μόνο 4% νερό, δήλωσαν οι ερευνητές.

Στη μέση αμερικανική δίαιτα, τα φρούτα παρέχουν 255 mg πολυφαινόλες την ημέρα και τα λαχανικά 218. Μια μερίδα ποπκόρν παρέχει 13% της μέσης καθημερινής κατανάλωσης πολυφαινολών ανά άτομο στις ΗΠΑ, δήλωσαν οι ερευνητές από την Πενσυλβανία σε συνέδριο.

Τα επίπεδα πολυφαινολών στο ποπκόρν που αναφέρονται στην έρευνα ήταν υψηλότερα από ότι πιστεύαμε μέχρι τώρα. Ηταν παρόμοια με αυτά που περιέχονται στους ξηρούς καρπούς και 15 φορές από τα επίπεδα που περιέχονται στα ολικής άλεσης tortilla chips.

Οι ερευνητές επίσης ανακάλυψαν ότι το κέλυφος του ποπκόρν έχει τις υψηλότερες συγκεντρώσεις πολυφαινολών και ινών. Το κέλυφος χρειάζεται περισσότερο σεβασμό, δήλωσε ο ερευνητής Joe Vinson, από το University of Scranton. Ωστόσο, προειδοποίησε ο Vinson, η πρόσθεση βουτύρου, αλατιού και άλλων γεύσεων με θερμίδες μπορεί να καταστήσει το σνακ πρόβλημα. Δήλωσε ότι το ποπκόρν στον αέρα έχει το μικρότερο αριθμό θερμίδων, στα μικροκύματα έχει διπλάσιες θερμίδες και αν φτιάξετε το δικό σας με λάδι έχει διπλάσιες θερμίδες με αυτό του αέρα. Περίπου το 43% του ποπκόρν στα μικροκύματα είναι λιπαρά, έναντι 28% αν παρασκευαστεί με λάδι.

Ο Vinson πρόσθεσε επίσης ότι η κατανάλωση ποπκόρν δεν θα πρέπει να αποτελεί δικαιολογία για την παράλειψη φρούτων και λαχανικών. Το ποπκόρν δεν περιέχει τις βιταμίνες και άλλες θρεπτικές ουσίες που περιέχονται στα φρούτα και λαχανικά και είναι απαραίτητα για την καλή υγεία. Πρόσθεσε ότι το ποπκόρν είναι το μόνο σνακ από 100% μη κατεργασμένα ολικά σιτηρά. Όλα τα άλλα σιτηρά κατεργάζονται και αραιώνονται με άλλες ουσίες και αν και τα δημητριακά ονομάζονται ολικής αλέσεως σημαίνει ότι 51% του βάρους του προϊόντος είναι ολικής αλέσεως.

Μια μερίδα ποπκόρν παρέχει περισσότερο από το 70% της καθημερινής πρόσληψης ολικής αλέσεως. Ο μέσος άνθρωπος λαμβάνει περίπου μισή μερίδα ολικής αλέσεως την ημέρα και το ποπκόρν θα μπορούσε να γεμίσει το κενό με ευχάριστο τρόπο, σημείωσε ο ερευνητής.

Τα στοιχεία που ανακοινώνονται σε συνέδρια θα πρέπει να θεωρούνται προκαταρκτικά μέχρι να δημοσιευτούν σε επιστημονικό περιοδικό.

Πηγές: www.iatronet.gr

Περισσότερα άρθρα στην ενότητα Ομορφιά & Διατροφή

Σχετικά Άρθρα

Αναζήτηση Γιατρού

Πείτε μας τη γνώμη σας

«Το καλοκαίρι του Covid-19», πόσο φοβισμένοι είστε με την νέα πραγματικότητα;

Ajax-indicator

ή Δείτε τα αποτελέσματα