ΟΜΟΡΦΙΑ & ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Featured_shutterstock_169824431

Το καλοκαίρι πλησιάζει και εσείς σκέφτεστε ήλιο, θάλασσα, παραλία και ξαφνικά μια σκέψη έρχεται να χαλάσει αυτή την ωραία εικόνα. Η κυτταρίτιδα!!! Καμία γυναίκα δεν θέλει να έχει κυτταρίτιδα. Μιλώντας ρεαλιστικά, ωστόσο, οι περισσότερες γυναίκες έχουν σε κάποια περιοχή του σώματος τους. Ακόμη και κορυφαία μοντέλα έχουν κυτταρίτιδα. Είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσετε ότι δεν υπάρχει δίαιτα που να σας απαλλάξει μαγικά από την κυτταρίτιδα. Στην πραγματικότητα, ακόμα και η καλύτερη διατροφή μπορεί να μην την εξαφανίσει τελείως. Τα καλά νέα, όμως, είναι ότι μπορείτε να μειώσετε το συνολικό λίπος στο σώμα σας, και αυτό θα μειώσει την ποσότητα και την εμφάνιση της κυτταρίτιδας που έχετε.

Είναι ένα πρόβλημα που προσβάλει συνήθως το γυναικείο σώμα. Μία στις δύο γυναίκες αντιμετωπίζουν πρόβλημα, ενώ στους άντρες, ένας στους εκατό εμφανίζει κυτταρίτιδα. Απασχολεί, όχι μόνο όσες έχουν κάποια κιλά παραπάνω ή μεγαλύτερη συσσώρευση λίπους στο σώμα τους, αλλά και τις λεπτές γυναίκες. Η κυτταρίτιδα συνήθως αρχίζει να εμφανίζεται μετά από μια εγκυμοσύνη ή μεταξύ των ηλικιών 25-35. Φυσικά, η κυτταρίτιδα μπορεί να εμφανιστεί σε ορισμένες γυναίκες νωρίτερα από την ηλικία των 25 ή και καθόλου.           

Γνωρίζετε ποιες τροφές και θρεπτικά συστατικά πρέπει να εντάξετε στο διαιτολόγιο σας;

Φρούτα και Λαχανικά

Τα φρούτα και λαχανικά είναι εξαιρετικές τροφές για να καθαρίσει το σώμα από τις τοξίνες. Περιέχουν αντιοξειδωτικές ουσίες που βοηθούν στη μείωση των ζημιών που έχουν προκληθεί στο σώμα από τις ελεύθερες ρίζες. Τα φρούτα και τα λαχανικά σας προσφέρουν σημαντική ποσότητα φυτικών ινών και νερό. Οι φυτικές ίνες έχουν την ικανότητα να δεσμεύουν τα χολικά άλατα, τα οποία είναι υπεύθυνα για την απορρόφηση λίπους, επίσης οδηγούν στην αποβολή ενός μέρους του λίπους που παίρνουμε από τις τροφές με άμεσο αποτέλεσμα να αποθηκεύεται λιγότερο λίπος. Επιπλέον, η πλούσια περιεκτικότητα των φρούτων και λαχανικών σε νερό, αναπληρώνουν τα υγρά του σώματος και κατ’ επέκταση και των λιποκυττάρων και έτσι, τελικά βελτιώνουν την όψη φλούδας πορτοκαλιού της επιδερμίδας.

Φρούτα που πρέπει να καταναλώνετε

βατόμουρα, κεράσια, φράουλες, μαύρα σταφύλια, ανανά, πορτοκάλι, μανταρίνι, ακτινίδια, δαμάσκηνα.

Λαχανικά που πρέπει να καταναλώνετε

Κρεμμύδι: μειώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, με αποτέλεσμα την ενεργοποίηση του μεταβολισμού των λιπών.

Πιπεριά: μετριάζει την όρεξη και εξουδετερώνει ορισμένα λίπη.

Πράσα: βοηθάνε στην καταπολέμηση της κατακράτησης υγρών και στην απομάκρυνση τοξινών.

Σέλινο: διουρητικό, τονωτικό, διεγείρει το μεταβολισμό των λιπών και μειώνει την κυτταρίτιδα.

Μαϊντανός: έχει διουρητικές και αποτοξινωτικές ιδιότητες. Μειώνει την όρεξη και συμβάλει στη μείωση της αποθήκευσης λίπους.

Επίσης, μην ξεχνάτε και το σπανάκι, το καρότο και τα αντίδια.

 Υγρά

Νερό, αναγκαίο για κάθε οργανισμό. Βοηθάει στο μεταβολισμό των τροφών, έτσι ώστε να αποφεύγεται η περίσσεια αποθήκευση λίπους και στην αποβολή τοξινών. Το δέρμα είναι ο τελευταίος ιστός στον οποίο φτάνει το νερό και αν δεν λαμβάνετε επαρκή ποσότητα, θα είναι το πρώτο που θα αισθανθεί άμεσα τις επιπτώσεις που επιφέρει η έλλειψή του.

Πράσινο τσάι με διπλάσια περιεκτικότητα σε κατεχίνες: έχει αποδειχθεί ότι βοηθάει στην απώλεια βάρους, επιταχύνει τον μεταβολισμό, αυξάνει την καύση θερμίδων, εμποδίζει την απορρόφηση λίπους και βοηθάει στη ρύθμιση της γλυκόζης. Περιέχει θεοβρωμίνη, ένα συστατικό το οποίο διεγείρει την απελευθέρωση των αποθηκευμένων λιπών στο σώμα. Τρία ποτήρια την ημέρα μπορεί να κάνουν την διαφορά.

Χυμός σταφυλιών: μειώνει την κατακράτηση υγρών.

Ψάρια

Πρέπει να τρώτε δύο φορές την εβδομάδα λιπαρά ψάρια όπως σολομό, σαρδέλα, τόνο, τσιπούρα και ρέγγα. Επίσης, θαλασσινά και οστρακοειδή, όπως μύδια και στρείδια. Τα ψάρια και τα θαλασσινά αυξάνουν την διάσπαση του λίπους, χάρη στην υψηλή τους περιεκτικότητα σε ω-3 λιπαρά.

Αυγά και Σόγια

Μπορείτε να καταναλώνετε 2-3 αυγά την εβδομάδα. Αντικαταστήστε την κρέμα γάλακτος με κρέμα γάλακτος σόγιας.

Δημητριακά ολικής αλέσεως

Είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, φυτικές ίνες και ενισχύουν το μεταβολισμό.

Ελιές και ξηροί καρποί

Το αυξημένο περιεχόμενό τους σε βιταμίνη Ε, προλαμβάνει τη γήρανση του δέρματος, την αφυδάτωση, τη ξηρότητα και τη δημιουργία ραγάδων της επιδερμίδας, χάρη στην αντιοξειδωτική της δράση που εμποδίζει το σχηματισμό ελευθέρων ριζών.

Λιπαρά οξέα

Τα καλά λιπαρά, μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα ενισχύουν την καύση του λίπους. Τα συναντάτε στο ελαιόλαδο, στους ξηρούς καρπούς και στα ψάρια. Επίσης, η πρόσληψη τροφίμων (λιπαρά ψάρια, ξηροί καρποί) πλούσιων σε εικοσαπεντανοϊκό (EPA), δοσοεξανοϊκό οξύ (DHA) και γ-λινολενικό αναχαιτίζουν την εμφάνιση κυτταρίτιδας.

 Όσπρια

Τα όσπρια περιέχουν μεγάλες ποσότητες φυτικών ινών, που βοηθούν στην αύξηση του κορεσμού, με αποτέλεσμα να μειώνεται η κατανάλωση φαγητού. Επίσης, δεν προκαλούν απότομες αλλαγές στα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα και μειώνουν το ρυθμό της λιπογένεσης.

 Ιώδιο

Απαραίτητο συστατικό για τη ρύθμιση του θυρεοειδούς. Κακή λειτουργία του θυρεοειδή μπορεί να εμφανίσει κυτταρίτιδα.

Ψευδάργυρος, σελήνιο και χαλκός

Ενισχύουν την υγεία της επιδερμίδας και διατηρούν το κολλαγόνο και την ελαστίνη του δέρματος. Τα συναντάμε στα ψάρια, στα θαλασσινά, στα πουλερικά και στα καρύδια.

Κάλιο

Διεγείρει τον σχηματισμό νέων κυττάρων. Επίσης, βοηθάει στην αντιμετώπιση των ραγάδων του δέρματος. Συναντιέται σε αποξηραμένα φρούτα, μαγιά μπύρας,  φρούτα και αντίδια.

Βιταμίνη Ε

Χάρη στην αντιοξειδωτική της δράση, προλαμβάνει την αφυδάτωση, την ξηρότητα και εμποδίζει τη δημιουργία ελεύθερων ριζών. Μπορείτε να τη πάρετε από το ελαιόλαδο, τα αυγά, τους ξηρούς καρπούς και το σησαμέλαιο.

Βιταμίνη C

Απαραίτητη βιταμίνη για τη διατήρηση του κολλαγόνου της επιδερμίδας. Η ανεπαρκής πρόσληψή της οδηγεί στην αποδυνάμωση των αιμοφόρων αγγείων και στη ρήξη των τριχοειδών που βρίσκονται στις εξωτερικές στοιβάδες του δέρματος. Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C είναι το ακτινίδιο το οποίο έχει και καθαρτικές ιδιότητες, οι φράουλες που βοηθούν στη δυσκοιλιότητα, ο ανανάς που επιταχύνει την πέψη των πρωτεϊνών και αποβάλλει τοξίνες, τα πορτοκάλια, τα μανταρίνια, λεμόνια, πιπεριές, μπρόκολο, σπανάκι.

Ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγετε;

Αλάτι

Το αλάτι στη διατροφή σας προκαλεί άμεσα κατακράτηση νερού, η οποία συμβάλλει στο σχηματισμό της κυτταρίτιδας. Αλάτι εκτός από αυτό που προσθέτετε στο φαγητό σας, υπάρχει κρυμμένο και στα τρόφιμα, γαριδάκια, κονσέρβες, παστά, αλλαντικά και στο έτοιμο φαγητό (fast food).

Απλοί Υδατάνθρακες & Ζάχαρη

Οι υδατάνθρακες έχουν το χαρακτηριστικό να αφομοιώνονται γρήγορα από τον οργανισμό. Αυξάνουν την παραγωγή ινσουλίνης στο αίμα και για να εξισορροπήσει το σώμα αυτή την παραπανίσια ποσότητα θα την αποθηκεύσει με τη μορφή λίπους. Η ζάχαρη βρίσκεται στα γλυκά, κέικ, παγωτά, καραμέλες, πάστες κτλ. Αυτά τα τρόφιμα δεν περιέχουν βιταμίνες, μέταλλα και συνήθως σας προσφέρουν πολλές θερμίδες και λίπος. Εξαλείψτε αυτές τις τροφές από τη διατροφή σας για να δείτε πιο γρήγορα αποτελέσματα.

Κακά λιπαρά

Για να αποτρέψετε την αποθήκευση λίπους στις περιοχές που εμφανίζεται η κυτταρίτιδα αποφύγετε τα κορεσμένα λίπη. Τα κορεσμένα λίπη δεν αφομοιώνονται από το σώμα και έτσι αποθηκεύονται στα λιποκύτταρα. Αποφύγετε βούτυρο, κρέμα γάλακτος, χοιρινό, λαρδί, βούτυρο, κόκκινο κρέας.

 Συνήθειες…

Μειώστε την κατανάλωση αλκοόλ, ανθρακούχων ποτών και το κάπνισμα.

Μειώστε το σωματικό σας βάρος, εάν αυτό είναι παραπάνω από τα φυσιολογικά όρια. Μην καταφεύγετε σε δίαιτες που σας υπόσχονται γρήγορη απώλεια βάρους. Οι express δίαιτες, ενώ συμβάλλουν στην άμεση απώλεια βάρους, μακροπρόθεσμα είναι καταδικασμένες σε αποτυχία, γιατί μειώνουν το μεταβολισμό με αποτέλεσμα την αποθήκευση λίπους στο σώμα σε μεγαλύτερο ποσοστό.

Μειώστε την καθιστική ζωή. Αυξήστε τη φυσική σας δραστηριότητα και γυμνάστε τις περιοχές στις οποίες εμφανίζετε κυτταρίτιδα. Η σωματική άσκηση θα βοηθήσει στην πρόληψη και την καταπολέμηση του προβλήματος της κυτταρίτιδας μιας και βελτιώνει τη λεμφική και φλεβική παροχέτευση των ιστών, καθώς επίσης, συμβάλλει στην καύση και απομάκρυνση του τοπικού λίπους, όπως και στη διατήρηση του φυσιολογικού βάρους.  

Περιορίστε τα στενά ρούχα που εμποδίζουν την ομαλή κυκλοφορία του αίματος.

Κάντε μασάζ στις περιοχές που εντοπίζετε το πρόβλημα με κρέμες κατάλληλες για την κυτταρίτιδα.

 Για να κάνετε τη δίαιτα σας πιο εύκολη…

Για την καλύτερη τήρηση του διαιτολογίου σας λάβετε υπόψη τις παρακάτω συμβουλές:

1)       Ελεύθερα μπορείτε να χρησιμοποιείτε: λεμόνι, ξύδι, καρυκεύματα, μουστάρδα, κρεμμύδι, σόδα.

2)       Τα δημητριακά, το ψωμί, τα ζυμαρικά, τα κράκερ, οι φρυγανιές και τα παξιμάδια να είναι ολικής αλέσεως.

3)       Φρούτα:μπορείτε να καταναλώνετε οποιοδήποτε φρούτο εποχής σε μέγεθος ενός  φλιτζανιού τσαγιού ή ένα ποτήρι χυμό φρούτων ή ρόφημα φρούτων και λαχανικών.

4)       Σαλάτα εποχής:μπορείτε να καταναλώνετε οποιοδήποτε λαχανικό επιθυμείτε, ωμό ή βραστό, σε απεριόριστη ποσότητα.

5)       Να καταναλώνετε γάλα και γιαούρτι με 1.5 – 2% σε λιπαρά.

6)       Στο ψάρι – κοτόπουλο – κρέας να αφαιρείτε την πέτσα.

7)       Λάδι:ελαιόλαδο,συνολικά έως 2 κουταλιές της σούπας την ημέρα στο φαγητό και στη σαλάτα.

8)       Πράσινο τσάι: προτιμάτε εκείνο με διπλάσια περιεκτικότητα σε κατεχίνες.

9)       Αποφύγετε το ζωικό βούτυρο και προτιμήστε τη μαργαρίνη.

10)     Ποσότητες:1 μερίδα εστιατορίου {βάρους 150 γρ.(κρεατικά), 200 γρ. (Λαδερά, ζυμαρικά, όσπρια),  30-50 γρ. (τυρί, ψωμί)}.

11)   Αλλαγέςστα γεύματα (και στις ήμερες) μπορείτε να πραγματοποιείτε κατά βούληση.

12)   Αλκοόλ:Επιτρέπονται έως 1-2 ποτήρια κρασί ή μπίρα την ημέρα. Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν πρέπει να αθροίζονται, εάν τυχόν δεν καταναλωθούν κάποιες ημέρες.

13)   Να στραγγίζετε τα φαγητά σας (κυρίως τα λαδερά και τα μαγειρεμένα με σάλτσες)

14)   Όταν συντρέχουν λόγοι αλλεργίας ή δυσαρέσκειας σε ορισμένες τροφές, αντικαταστήστε τα γεύματα με αντίστοιχες τροφές.

15)   Σε περίπτωση που αισθανθείτε αδυναμία, κόπωση, ατονία, ή δεν καταναλώνετε ποικιλία τροφίμων, καλό είναι να λαμβάνετε πολυβιταμινούχο συμπλήρωμα διατροφής, αφού συμβουλευτείτε το γιατρό ή το διατροφολόγο ή το φαρμακοποιό.

Κείμενο : Γεωργία Καπώλη, Κλινικής Διαιτολόγου- Διατροφολόγου, ΜSc Επιστημονική Διευθύντρια Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Νεμέας, Αντιπροέδρου Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας, www.logodiatrofis.grwww.activekids.grwww.care24.gr

Περισσότερα άρθρα στην ενότητα Ομορφιά & Διατροφή

Σχετικά Άρθρα

Αναζήτηση Γιατρού

Πείτε μας τη γνώμη σας

Προστατεύω τον εαυτό μου .. τι σημαίνει αυτό για τις ημέρες που διανύουμε;

Ajax-indicator

ή Δείτε τα αποτελέσματα