ΟΜΟΡΦΙΑ & ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Featured_fb_post2

Η ενυδάτωση είναι ίσως το πιο σημαντικό τελετουργικό ομορφιάς για μια όμορφη και ελαστική επιδερμίδα αλλά και το «κλειδί» για λαμπερά και υγιή μαλλιά!

Το χειμώνα το κρύο και οι χαμηλές θερμοκρασίες αφυδατώνουν την επιδερμίδα. Η αφυδάτωση μπορεί να εμφανιστεί σε όλους τους τύπους δέρματος (ξηρό, λιπαρό, κανονικό ή μικτό) και σε όλες τις ηλικίες.

Ακόμη και μια ελαφριά αφυδάτωση, είναι ορατή στο πρόσωπο και στο σώμα μας. Οι λεπτές ρυτίδες και οι κηλίδες κάνουν την εμφάνιση τους ,η επιδερμίδα χάνει την ελαστικότητά της, γίνεται θαμπή και άτονη. Αισθανόμαστε το πρόσωπο να μας ‘τραβάει’’ και παρατηρούμε στο σώμα μας τον μεγαλύτερο εχθρό όλων των γυναικών, αδύνατων ή μη … την κυτταρίτιδα.

Πώς θα ελέγξουμε αν ο οργανισμός μας είναι αφυδατωμένος;

Ένα σύντομο τεστ που μπορούμε να κάνουμε οποιαδήποτε στιγμή στο σπίτι μας, μπορεί να δείξει αν ο οργανισμός μας χρειάζεται άμεση ενυδάτωση.

Πως;

1. Με τα δύο δάχτυλα του ενός χεριού (αντίχειρας και δείκτης), τσιμπάμε το δέρμα στην επάνω πλευρά της άλλης μας παλάμης, στην κοιλιά ή κάτω από το οστό της κλείδας.

2. Κρατάμε το δέρμα τεντωμένο για 3 δευτερόλεπτα.

3. Αφήνουμε το δέρμα ελεύθερο και ελέγχουμε σε πόση ώρα θα επανέλθει στην αρχική του κατάσταση.

Αν το δέρμα επανέλθει αμέσως τότε αυτό σημαίνει ότι ο οργανισμός μας είναι επαρκώς ενυδατωμένος. Αν το δέρμα καθυστερήσει να επανέλθει, έστω και για 1 δευτερόλεπτο, τότε η σπαργή του δέρματος είναι μειωμένη λόγω αφυδάτωσης.

Πώς μπορούμε να διατηρήσουμε το δέρμα μας υγιές και λαμπερό.

  • Βρες την ενυδατική σου!

Επέλεξε την κατάλληλη κρέμα ενυδάτωσης ανάλογα με τον τύπο δέρματος αλλά και την ηλικία. Αν για παράδειγμα, έχεις λιπαρό δέρμα, θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις μια λεπτόρρευστη (oil-free) κρέμα, ενώ αν η επιδερμίδα σου είναι ξηρή, θα χρειαστείς μία κρέμα πλουσιότερη σε λιπίδια, με παχύρρευστη υφή, για να ενισχύσεις την θρέψη της επιδερμίδας. Και επειδή η επιδερμίδα μεγαλώνει μαζί μας, και δεν έχει τις ίδιες ανάγκες στα 40 με αυτές που είχε στα 20, μετά την ηλικία των 30 φρόντισε να χρησιμοποιείς πιο εξειδικευμένες κρέμες που προσφέρουν ενισχυμένη ενυδάτωση.

Ιδανικά, εφάρμοσε την κρέμα σου μετά τον καθαρισμό προσώπου, προτού όμως αυτό στεγνώσει εντελώς. Τα ενυδατικά προϊόντα είναι πιο αποτελεσματικά όταν το δέρμα είναι ακόμη νωπό, καθώς έτσι απορροφά καλύτερα την υγρασία και την «κλειδώνει» για περισσότερο χρόνο.

Για extra ενυδάτωση χρησιμοποίησε ενυδατικά boosters και ενυδατικούς ορούς(serum).

  • Μην αμελείς την απολέπιση

Η απολέπιση βοηθά τα νεκρά κύτταρα να απομακρυνθούν από την επιδερμίδα ώστε τα ενυδατικά προϊόντα να δράσουν σε βάθος. Τα κοκκώδη απολεπιστικά από jojoba και άργιλο θα διατηρήσουν το δέρμα σου υγρό και ταυτόχρονα βελούδινο.

  • Τουλάχιστον μια μάσκα την εβδομάδα!

Στην αγορά μπορείς να ανακαλύψεις ενυδατικές μάσκες προσώπου ιδιαίτερα θρεπτικές που αναζωογονούν το δέρμα και το ενυδατώνουν σε βάθος. Η χρήση τους 1-2 φορές την εβδομάδα αρκεί για να δεις την επιδερμίδα σου να αποκτά  λάμψη.

  • Χείλη και χέρια

Για ενυδατωμένα χείλη ιδιαίτερα ευεργετικά είναι τα lip balm με βιολογικά βούτυρα, όπως το βούτυρο karite ή αμυγδάλου, ενώ για τα χέρια προτίμησε ενισχυμένες κρέμες με βιταμίνη Ε ή βιολογικά έλαια.

Extra Tip :  Ένα συστατικό που μπορείτε να επιλέξετε τόσο για τα χέρια όσο για τα χείλη είναι το ελαιόλαδο. Ακόμα κι ως αυτοσχέδια μάσκα στο σπίτι, το ελαιόλαδο βιολογικής καλλιέργειας θρέφει σε βάθος το δέρμα, ενώ παράλληλα το προστατεύει από τις ελεύθερες ρίζες.

  • Απέφυγε το καυτό ντους

Τα συχνά ντους κατά τους χειμερινούς μήνες αφυδατώνουν το δέρμα, ειδικά αν χρησιμοποιούμε ζεστό νερό. Κάνε το μπάνιο σου με χλιαρό νερό, και σκούπισε το σώμα και το πρόσωπο με απαλές, ταμποναριστές κινήσεις.

Είναι σημαντικό να αποφεύγουμε τα αλκαλικά προϊόντα, που διαταράσσουν το pΗ του δέρματος και να προτιμάμε καθαριστικά με ουδέτερο pH (pH=7). Μη ξεχνάς μετά το μπάνιο σου να απλώνεις μια πλούσια ενυδατική κρέμα σώματος ή ένα βάλσαμο (baume) ή ένα ξηρό έλαιο, για να διατηρήσεις την υγρασία του δέρματος.

  • Βάλε στη διατροφή σου τα απαραίτητα

Κατανάλωσε καθημερινά φρούτα και λαχανικά με μεγάλη περιεκτικότητα νερού, τροφές που ενισχύουν τα επίπεδα του κολλαγόνου (π.χ. γλυκές πιπεριές, καρότα, βερίκοκα) συμβάλλοντας έτσι στη διατήρηση της ελαστικότητας του δέρματος, τροφές με «καλά» λιπαρά (όπως το αβοκάντο και οι ξηροί καρποί) και τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικές ουσίες που προστατεύουν το δέρμα από τους ρύπους του περιβάλλοντος και από τις βλάβες που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες (π.χ. μούρα, αμύγδαλα, εσπεριδοειδή).

Μην ξεχνάς να πίνεις νερό! 8-10 ποτήρια καθημερινά (συνολικά 2-2,5 λίτρα) είναι η ελάχιστη αναγκαία ημερήσια ποσότητα για να παραμείνεις υγιής.

Μυστικά για όμορφα και υγιή μαλλιά

Όλες επιθυμούμε υγιή και λαμπερά μαλλιά ακριβώς γιατί ολοκληρώνουν την εμφάνιση μας. Φροντίζουμε με απλά βήματα να τα διατηρούμε ενυδατωμένα, χρησιμοποιώντας εξειδικευμένα σαμπουάν με βάση τις ανάγκες των μαλλιών μας (ξηρά, λιπαρά, λεπτά, αδύναμα, βαμμένα).

Στο φαρμακείο μπορούμε να βρούμε προϊόντα φροντίδας για τα μαλλιά, κρέμες και μάσκες μαλλιών με θρεπτικά συστατικά, όπως βιταμίνες, πρωτεΐνες , ceramides, υαλουρονικό οξύ κ.λπ, τα οποία επανορθώνουν την φθορά της τρίχας, την ενυδατώνουν βαθιά και της χαρίζουν την χαμένη της ελαστικότητα.

Εφαρμόστε τα προϊόντα στο μήκος και στις άκρες των μαλλιών και αφήστε τα 5΄έως 15΄, ώστε να διεισδύσουν και να ενυδατώσουν την τρίχα. Τα μαλλιά σας θα αποκτήσουν και πάλι την χαμένη τους λάμψη και ελαστικότητα.

Κείμενο : Ομάδα Φαρμακείου Μαγουλιανίτη - Αλεξοπούλου, Φαρμακείο - μέλος δικτύου Advance, Μαγουλιανίτη - Αλεξοπούλου, Αγριά Βόλου

Περισσότερα άρθρα στην ενότητα Ομορφιά & Διατροφή

Σχετικά Άρθρα

Αναζήτηση Γιατρού

Πείτε μας τη γνώμη σας

Ο ερχομός της Άνοιξης αποτελεί την έναρξη διαφόρων «αναδιοργανώσεων». Τι σημαίνει αυτό για εσάς;

Ajax-indicator

ή Δείτε τα αποτελέσματα