ΟΜΟΡΦΙΑ & ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Shopping List, συνταγές και tips για να περάσεις την πιο καθαρή και απολαυστική εβδομάδα σου

"Είναι δύσκολο να γίνω vegan;" με ρωτάνε συχνά. Η απάντηση μου είναι "Είναι το πιο εύκολο στον κόσμο". Εντάξει, ίσως να υπάρχουν και πιο εύκολα όμως το να γίνεις vegan, ακόμα και για μια εβδομάδα, θα βοηθήσει εσένα, τα ζώα, που κανονικά θα έτρωγες και το περιβάλλον.

Η βιομηχανία κρέατος είναι η δεύτερη περισσότερο ρυπογόνος βιομηχανία στον πλανήτη μας. Με το να ακολουθήσεις τη vegan διατροφή για μια μόλις εβδομάδα θα έχεις σώσει προσωπικά 7 ζώα από τη σφαγή, θα έχεις βοηθήσει να εξοικονομηθούν 3.000 (!) λίτρα νερού και 150 λίβρες από CO2, διοξείδιο του άνθρακα.

Στο τέλος της vegan εβδομάδας σου θα έχεις πετάξει τοξίνες, θα λάμπει πιο πολύ το δέρμα σου, θα έχεις την ικανοποίηση ότι τα κατάφερες και θα ξέρεις ότι έχεις συμβάλει ενεργά ώστε να γίνει ο πλανήτης μας πιο καθαρός αλλά και λιγότερο βάναυσος. Το μόνο που χρειάζεται είναι να οργανωθείς.

Τι σημαίνει vegan.

Σημαίνει ότι δεν καταναλώνεις κρέας και ζωικά παράγωγα.

Άρα, βγάζεις από τη λίστα σου κρέας, κοτόπουλο, ψάρι, όστρακα, γαλακτοκομικά, μπέικον, αυγά, γαλοπούλα, γιαούρτι, μέλι.

Όταν ακολουθείς μια vegan διατροφή μπορείς να τρως άνετα:

Λαχανικά, φρούτα, όσπρια, ζυμαρικά, ρύζι, μελάσα, πετιμέζι, κινόα, δημητριακά, μαύρη σοκολάτα.

Τι σημαίνει vegetarian

Vegetarian είναι αυτός που δεν καταναλώνει κρέας όμως ίσως να έχει στη διατροφή του ψάρι, αυγά, μέλι ή γαλακτοκομικά.

 Shopping list για μια εβδομάδα

 - 4 έτοιμες συσκευασμένες σαλάτες. Μπορείς να φτιάχνεις και τη δική σου σαλάτα όμως αυτή είναι μια καλή και εύκολη λύση ετοιμάζοντας το γεύμα σου.

- 1 συσκευασία κινόα.

- Όσπρια (ρεβύθια, φακές, φάβα, φασόλια)

- 1 συσκευασία Φυτικό burger (2-4 τεμάχια)

- Φαλάφελ

- 2 Γιαούρτια από γάλα αμυγδάλου

- Φυτικό τυρί

- Φυτικό γάλα

- 1 Τόφου με γεύση

- Ξηροί καρποί

- Μαύρη σοκολάτα

- Φρούτα που αγαπάς

Όπως βλέπεις δεν πρόκειται να σου λείψει τίποτα. Αν είσαι ανοιχτός και σε νέες γεύσεις, υφές και προτάσεις τότε θα είναι όντως η πιο απολαυστική εβδομάδα σου.

Tips

  • Μπορείς να έχεις το φυτικό τυρί, το βρίσκεις πλέον και στα περισσότερα supermarkets, και να αντικαταστήσεις το τυρί από γάλα που ίσως να δυσκολεύεσαι να βγάλεις από τη διατροφή σου. Η γεύση ίσως να μην σου φανεί ίδια ακριβώς με το συμβατικό τυρί, όμως σύντομα θα τη συνηθίσεις, θα βρεις ωραίους συνδυασμούς και ο οργανισμός σου θα πάρει μια ανάσα.

 

  • Το φυτικό γάλα είναι μια εξαιρετική επιλογή. Όλες οι μεγάλες εταιρίες που βρίσκεις στο supermarket έχουν πλέον φυτικά γάλατα. Καλό είναι να επιλέξεις κάποιο χωρίς προσθήκη ζάχαρης. Τα φυτικά γάλατα από φουντούκι και βρώμη έχουν πιο πλούσια γεύση, το γάλα αμυγδάλου περισσότερο ήπια, το γάλα καρύδας ήπια αλλά και κάπως εξωτική. Είναι ωραία προσθήκη και για τον καφέ σου.

 

  • Μπορείς να ξεκινάς την ημέρα σου με έναν χυμό. Καλό είναι ο χυμός σου να είναι φυσικός και όχι συσκευασμένος. Αν έχεις αποχυμωτή να βάζεις περισσότερα λαχανικά και λιγότερα φρούτα. Παράδειγμα: αγγούρι, σπανάκι,  καρότο και ένα μήλο ή μπανάνα. Ακόμα και όταν παραγγέλνεις έναν χυμό είναι καλύτερο για τον οργανισμό σου να είναι κυρίως από λαχανικά.

 

  • Στα καταστήματα με βιολογικά μπορείς να βρεις μια μεγάλη ποικιλία από φυτικά υποκατάστατα κρέατος. Προτείνω μέσα στην εβδομάδα μόνο δύο γεύματα να είναι με υποκατάστατα κρέατος σε αλλαντικό ή burger. Η αλήθεια είναι ότι τα έχουν φτιάξει αρκετά νόστιμα, όμως σημασία έχει να καθαρίσει η διατροφή σου, ο οργανισμός και οι γευστικοί σου κάλυκες μέσα σε αυτή την εβδομάδα. Μπορείς όμως να φτιάξεις εσύ μπιφτέκια φακής, λαχανικών, φασολιού ή ρεβυθιού. Αν ασχολείσαι με την κουζίνα και αγαπάς να μαγειρεύεις θα ανοίξει μπροστά σου ένας καινούργιος κόσμος.

Όλα τα γνωστά sites μαγειρικής, αλλά και πιο εξειδικευμένα, όπως:

 

 

 

  • https://beets-me.com/  , έχουν συνταγές νόστιμες και δοκιμασμένες. Είναι πολύ ωφέλιμο, και πεντανόστιμο, να ακολουθήσεις την ελληνική vegan μεσογειακή διατροφή. Με λαδερά, σαλάτες και όσπρια. Τι πιο απλό, τι πιο υγιεινό, τι πιο ελληνικό και νόστιμο!

Μην ανησυχείς για το από πού θα παίρνεις την πρωτεΐνη σου. Οι παππούδες μας έκαναν χειρωνακτικές εργασίες και έτρωγαν κρέας πολύ πιο σπάνια από εμάς.

Αν καταναλώνεις ξηρούς καρπούς και αν κάνεις τον έξυπνο συνδυασμό όσπρια με ρύζι θα έχεις την πρωτεΐνη που χρειάζεσαι. Η κινόα, που θα την ξεπλένεις πριν τη μαγειρέψεις, δίνει επίσης μια καλή ποσότητα πρωτεΐνης. Το ίδιο ισχύει και για το τόφου. Να διαλέξεις τόφου με γεύση (καπνιστό, μεσογειακό και άλλα) ή απλό αν σου αρέσει η εξαιρετικά ουδέτερη γεύση του. Λίγο σωτάρισμα στο τηγάνι είναι ωραία ιδέα.

Το να γίνεις vegan έστω και για μια εβδομάδα δεν είναι μόνο για εσένα: για τα κιλά σου και την υγεία σου. Είναι ο τρόπος σου για να συμβάλεις σε έναν πλανήτη πιο καθαρό, λιγότερο επιβαρυμένο και γεμάτο βαναυσότητα απέναντι στα ζώα που όλοι αγαπάμε. Η μόνη διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στα ζώα συντροφιάς και στα ζώα που τρώμε είναι στο μυαλό μας.

Κάνε ένα βήμα για έναν πιο βιώσιμο πλανήτη με την πρώτη σου εβδομάδα ως vegan!

Κείμενο: Φαρμάκη Καίτη, www.anewlife.gr wwww.dialogismos.gr 

Περισσότερα άρθρα στην ενότητα Ομορφιά & Διατροφή

Αναζήτηση Γιατρού

Πείτε μας τη γνώμη σας

Εσείς παίρνετε πρωινό;

Ajax-indicator

ή Δείτε τα αποτελέσματα