ΚΑΡΔΙΑ
Featured_meditating

Ο υπερβατικός διαλογισμός, τεχνική χαλάρωσης που έχει διάσημη από τους Beatles, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εκδήλωσης εμφράγματος και εγκεφαλικού έως 50%, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Η πρακτική άσκηση του διαλογισμού αυτού βασίζεται στα Μάντρα, δηλαδή σε σύντομα στιχάκια ή και μεμονωμένες λέξεις που αντιπροσωπεύουν το σκοπό του διαλογισμού και βοηθούν στη σωστή αναπνοή.

Για παράδειγμα, το «ΟΜ» θα πρέπει να ακούγεται ως ΟΟΟοοοοομμμμμ… ΟΟΟοοοοομμμμμ…τονίζοντας την αρχή και μειώνοντας προοδευτικά την ένταση της φωνής. Η ασκήσεις πρέπει να γίνονται για 20 λεπτά δύο φορές την ημέρα.

Οι ειδικοί βρήκαν ότι τα Μάντρα μειώνουν την υψηλή πίεση, τη χοληστερίνη και τη λέπτυνση των αγγείων.

«Πρόκειται για αρχικά ευρήματα», λέει η δρ Νόρμαν Ρόζενθαλ, από το Εθνικό Ίδρυμα Ψυχικής Υγείας των ΗΠΑ. «Εάν ο υπερβατικός διαλογισμός είναι φάρμακο, με τόσα πολλά οφέλη, θα ήταν φάρμακο πολλών δισεκατομμυρίων», υποστηρίζει η ίδια.

Καθώς το στρες αποτελεί έναν από τους βασικότερους παράγοντες ανάπτυξης καρδιαγγειακών νόσων, οι ειδικοί ισχυρίζονται πως ο διαλογισμός ως τεχνική χαλάρωσης, μπορεί να το ελέγξει.

Στο πλαίσιο της μελέτης ειδικοί από την Ιατρική Σχολή Βισκόνσιν, παρακολούθησαν 201 άνδρες και γυναίκες με μέσο όρο ηλικίας τα 59 έτη, που έπασχαν από στένωση αρτηριών της καρδιάς για εννέα χρόνια.

Οι μισοί από αυτούς τέθηκαν σε αυστηρό πρόγραμμα υπερβατικού διαλογισμού, ενώ οι υπόλοιποι ακολουθούσαν ειδική διατροφή και πρόγραμμα άσκησης. Όλοι έπαιρναν κανονικά τη φαρμακευτική τους αγωγή.

Συνοψίζοντας τα αποτελέσματα, οι ειδικοί βρήκαν πως όσοι έκαναν διαλογισμό είχαν 47% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν αιτιολογία εμφράγματος ή εγκεφαλικού, σε σχέση με αυτούς που ακολούθησαν τις κλασικές μεθόδους που προτείνονται σε όλους τους ασθενείς ανά τον κόσμο.

Μάλιστα σε όσους έδειξαν ενθουσιασμό και εκτελούσαν με «πάθος» το διαλογισμό τους, βρέθηκα πως είχαν 66% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν.

Η νέα μελέτη έρχεται να ενισχύσει προηγούμενες θεωρίες που κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η υπερβατικός διαλογισμός ρυθμίζει την πίεση, μειώνει τη χοληστερίνη, την ανοχή στην ινσουλίνη, το ψυχογενές στρες και την αθηροσκλήρυνση, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο τα ποσοστά θανάτου.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση ArchivesofInternalMedicine.

Πηγή : Web Only, www.tanea.gr

Περισσότερα άρθρα στην ενότητα Καρδιά

Σχετικά Άρθρα

Αναζήτηση Γιατρού

Πείτε μας τη γνώμη σας

Εσείς παίρνετε πρωινό;

Ajax-indicator

ή Δείτε τα αποτελέσματα