ΕΠΙΣΤΗΜΗ & ΥΓΕΙΑ
Featured_fb_post6

Ο Χειμώνας πλέον έχει κάνει για τα καλά αισθητή την παρουσία του και τα επίπεδα ενέργειας έχουν αρχίσει να μειώνονται επικίνδυνα. Συσσωρευμένη κούραση, κακή διάθεση και μειωμένες αντοχές είναι καθημερινά στο πρόγραμμα και καλείστε να τα αντιμετωπίσετε ώστε να ανταπεξέλθετε αποτελεσματικά στις καθημερινές σας δραστηριότητες.

Να λοιπόν πως θα δώσετε στον οργανισμό σας την ενέργεια και τόνωση που έχει ανάγκη.

  1. Αποφύγετε τις στερητικές δίαιτες και ακολουθήστε μια ισορροπημένη διατροφή, πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, όσπρια, Ω3 λιπαρά οξέα και δημητριακά.
  2. Μειώστε την καθημερινή πρόσληψη αλατιού και ζάχαρης.
  3. Ενυδατώστε επαρκώς τον οργανισμό σας πίνοντας τουλάχιστον 6 – 8 ποτήρια νερό ημερησίως.
  4. Εντάξτε ένα ελαφρύ πρόγραμμα σωματικής δραστηριότητας στην καθημερινότητα σας. Θα βοηθήσει στον έλεγχο του καθημερινού στρες και θα σας χαρίσει ευεξία.
  5. Απολαύστε καθημερινά έναν 8ωρο ύπνο.
  6. Ενισχύστε τον οργανισμό σας με συμπληρώματα διατροφής που θα καλύψουν οποιεσδήποτε ελλείψεις ή περαιτέρω ανάγκες.

Βιταμίνες του Συμπλέγματος Β

Συμβάλλουν στην σωστή λειτουργία του νευρικού συστήματος και του εγκεφάλου, στην σωματική ανάπτυξη, στις μεταβολικές διεργασίες, στην αιμοποίηση καθώς επίσης και στις διαδικασίες παραγωγής ενέργειας διαμέσω της καύσης των υδατανθράκων.

Πηγές: Συκώτι, οστρακοειδή, τόνος, σαρδέλα, σολομός, κοτόπουλο, κόκκινο κρέας, γάλα, τυρί, αυγά, μανιτάρια, αβοκάντο, φακές, σπανάκι, μάνγκο, μπανάνα.

Δόση: Ενήλικες άνω των → 18 ετών 125 μg

Ενήλικες >60 ετών → 125 – 250 μg

Χορτοφάγοι → 50 – 100 μg

Bιταμίνη C

Συμβάλλει στην παραγωγή της αιμοσφαιρίνης και βοηθάει στην απορρόφηση του σιδήρου των τροφών. Έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και προστατεύει από παθήσεις όπως είναι τα καρδιαγγειακά νοσήματα, ο καρκίνος και οι ιοί.

Πηγές: Εσπεριδοειδή, φράουλες, μπρόκολο, σκουροπράσινα φυλλώδη λαχανικά, κόκκινες πιπεριές, ακτινίδιο.

Δόση: Για πρόληψη → 200 – 500mg ημερησίως

Για αντιμετώπιση → 1000mg ημερησίως

Προσοχή! Σε περιπτώσεις που υπάρχουν πέτρες στα νεφρά ή αιμοχρωμάτωση.

Ψευδάργυρος

Συμβάλλει στις περισσότερες διεργασίες παραγωγής ενέργειας του οργανισμού.

Πηγές: Συκώτι, κόκκινο κρέας, κοτόπουλο, γάλα, αυγά, θαλασσινά.

Δόση: Άνδρες 14 – 18 ετών →11mg ημερησίως

Άνδρες > 19 ετών → 11mg ημερησίως

Γυναίκες 14 -18 ετών → 9mg ημερησίως

Γυναίκες > 19 ετών → 8mg ημερησίως

Προσοχή! Πολύ υψηλή πρόσληψη ψευδαργύρου μπορεί να προκαλέσει ναυτία, εμετό, διάρροια και πυρετό.

Μαγνήσιο

Συμβάλλει στην ενεργοποίηση του μυϊκού συστήματος και στις διαδικασίες παραγωγής ενέργειας.

Πηγές: Κακάο, τσάι, όσπρια, ξηροί καρποί, θαλασσινά, πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

Δόση: Ενήλικες > 18 ετών → 300mg ημερησίως

Συνένζυμο Q10

Συμβάλλει στην παραγωγή ενέργειας των κυττάρων και έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση προστατεύοντας από τις ελεύθερες ρίζες.

Πηγές: Συκώτι, κόκκινο κρέας, κοτόπουλο, λιπαρά ψάρια (σκουμπρί, σαρδέλα κ.α), μπρόκολο, κουνουπίδι, σπανάκι, σουσάμι, φιστίκια, φράουλες, πορτοκάλια.

Δόση: Ενήλικες > 18 ετών 90 – 200mg ημερησίως μαζί με το γεύμα

Βασιλικός Πολτός

Συμβάλλει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, έχει αντισηπτική και αντιμικροβιακή δράση και αποτελεί φυσική πηγή αμινοξέων, βιταμινών και ιχνοστοιχείων.

Δόση: Περίπου 1gr ημερησίως σύμφωνα με τις ανάγκες του ατόμου.

Προσοχή! Συστήνεται αποφυγή κατανάλωσης βασιλικού πολτού από άτομα με ιστορικό αλλεργιών.

Ginseng

Συμβάλλει στην ενίσχυση του κεντρικού νευρικού συστήματος και έχει ισχυρή τονωτική δράση.

Δόση: Ως τονωτικό 1 αμπούλα ή 2 κάψουλες το πρωί.

Προσοχή! Συνδυασμός με καφεΐνη ή άλλα τονωτικά μπορεί να προκαλέσει υπερδιέγερση και γαστρεντερικές διαταραχές. Σε ασθενείς με αρτηριακή υπέρταση είναι πιθανό να παρατηρηθεί αύξηση των επιπέδων της.

Ιπποφαές

Συμβάλλει εδώ και αιώνες στην τόνωση του οργανισμού καθώς αποτελεί μια υπερτροφή που μας προσφέρει 190 ωφέλιμα για την υγεία συστατικά με υψηλή αντιοξειδωτική δράση.

Δόση: 1 – 2 κάψουλες ημερησίως σύμφωνα με τις ανάγκες του ατόμου.

Κείμενο: Μαργαριτίδου Μαργαρίτα, Bsc Διαιτολόγος– Διατροφολόγος, Σύμβουλος Διατροφής Φαρμακείου-μέλους Advance Μαργαριτίδης Μιχαήλ, Μουδανιά Χαλκιδικής

Περισσότερα άρθρα στην ενότητα Επιστήμη & Υγεία

Σχετικά Άρθρα

Αναζήτηση Γιατρού

Πείτε μας τη γνώμη σας

Φθινόπωρο. Τι σημαίνει για εσάς;

Ajax-indicator

ή Δείτε τα αποτελέσματα