ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΥΕΞΙΑ
Featured_thinkstockphotos-487253160

Το τρέξιμο έχει γίνει τα τελευταία χρόνια η μόδα στο γενικότερο χώρο της άσκησης, κερδίζοντας ολοένα και περισσότερους φανατικούς οπαδούς. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό;

Ποιά είναι τα οφέλη του τρεξίματος για τον ανθρώπινο οργανισμό; Εκτός από το σώμα μου μπορώ να βελτιώσω και την ψυχολογία μου;

Παρακάτω λοιπόν, παρουσιάζουμε αρκετούς λόγους για τους οποίους αυτή η μορφή άσκησης είναι τόσο δημοφιλής, που πιστεύουμε θα πείσουν και τους πλέον δύσπειστους.

 

  • Μπορείτε να τρέξετε οπουδήποτε. Στο διάδρομο του γυμναστηρίου, στο πάρκο, στο γήπεδο, στο βουνό, δίπλα στη θάλασσα, στους δρόμους της γειτονιάς σας. Οι επιλογές είναι πραγματικά αμέτρητες. Δέστε λοιπόν τα κορδόνια σας και ξεκινήστε!
  • Θα κάνετε νέες φιλίες. Όπου και να επιλέξετε να τρέξετε, είναι βέβαιο ότι και κάποιος άλλος θα τρέχει εκεί τριγύρω. Με τον καιρό θα γνωρίσετε νέους ανθρώπους και θα κάνετε καινούριες ‘’αθλητικές’’ παρέες. Υπάρχουν επίσης, πολλές σελίδες στο διαδίκτυο όπου μπορείτε να βρείτε διάφορα δρομικά γεγονότα και να λάβετε μέρος, τρέχοντας παρέα με άλλους δρομείς.
  • Θα κάνετε οικονομία χρημάτων. Η μόνη επένδυση που χρειάζεται για να ξεκινήσετε το τρέξιμο είναι ένα καλό ζευγάρι αθλητικά, δρομικά παπούτσια. Δε χρειάζονται συνδρομές σε γυμναστήρια ή οπουδήποτε αλλού.
  • Δε θα επισκέπτεστε συχνά τους γιατρούς. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι οι δρομείς έχουν λιγότερες πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου. Οι γυναίκες δε, που έχουν εντάξει το τρέξιμο στην καθημερινότητά τους, έχουν έως και 30% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν καρκίνο του μαστού. Δεν είναι λοιπόν μόνο το ημερήσιο μήλο, που ‘’διώχνει’’ μακριά το γιατρό.
  • Θα μπορείτε να καταναλώνετε περισσότερους υδατάνθρακες. Κατά τη διάρκεια ενός έντονου τρεξίματος ή ενός τρεξίματος μεγάλης διάρκειας, ο οργανισμός έχει ανάγκη από ενέργεια. Το μεγαλύτερο κομμάτι της ενέργειας αυτής προέρχεται από την κατανάλωση υδατανθράκων. Την επόμενη φορά που θα θελήσετε να φάτε μία μακαρονάδα, μην αισθανθείτε τύψεις. Σκεφτείτε ότι είναι ο ιδανικός τρόπος να ωθήσετε το σώμα σας για μία καλύτερη επίδοση στο τρέξιμο.
  • Το τρέξιμο δεν είναι βαρετό. Είναι ίσως η συχνότερη δικαιολογία που ακούγεται από εκείνους που θέλουν να το αποφύγουν. Κι όμως, δεν είναι έτσι τα πράγματα. Το τρέξιμο μπορεί να γίνει ενδιαφέρον, αλλάζοντας την ένταση και το ρυθμό μέσω μίας διαλειμματικής προπόνησης, κατά τη διάρκεια της οποίας θα είναι και αυξημένες οι ενεργειακές δαπάνες του οργανισμού, άρα θα καίτε περισσότερες θερμίδες.
  • Θα επιμηκυνθεί η διάρκεια ζωής σας. Οι δρομείς κατά μέσο όρο, ζουν περισσότερα χρόνια από εκείνους που δεν τρέχουν. Το σημαντικότερο όμως, είναι ότι τα χρόνια ζωής των δρομέων είναι κατά πολύ ποιοτικότερα, διότι δεν υποφέρουν από ασθένειες και σωματικούς πόνους, τόσο σε νεότερες όσο και σε μεγαλύτερες ηλικίες.
  • Θα βελτιωθεί η μνήμη και η συγκέντρωσή σας στη δουλειά. Σύμφωνα με έρευνες, η άσκηση βελτιώνει τόσο τη μνήμη, όσο και τη συγκέντρωση. Το τρέξιμο μάλιστα, βοηθά στην αντιμετώπιση της άνοιας και προφυλάσσει από τη νόσο του Alzhemeir, ακόμα και σε άτομα που έχουν οικογενειακό ιστορικό.
  • Θα βελτιώσει την ψυχολογία σας. Οι δρομείς είναι ,κατά πλειοψηφία, άτομα που βλέπουν το ποτήρι μισογεμάτο. Και αυτό γιατί κατά τη διάρκεια του τρεξίματος απελευθερώνονται οι ενδορφίνες από τον οργανισμό. Είναι οι λεγόμενες ορμόνες χαράς. Αν λοιπόν, έχετε καλή διάθεση μετά από μερικούς γύρους στο γήπεδο, τώρα ξέρετε και το λόγο που συμβαίνει αυτό.
  • Θα αποκτήσετε όμορφο δέρμα. Κατά τη διάρκεια του τρεξίματος ανοίγουν οι πόροι του δέρματος και καθαρίζει το σώμα από τις τοξίνες. Το δέρμα δείχνει πιο υγιές. Καλό είναι, οι γυναίκες να αφαιρέσουν το μακιγιάζ πριν από την προπόνηση.
  • Θα βελτιωθεί η αυτοπεποίθησή σας. Οι άνθρωποι που ασκούνται έχουν αυξημένη αυτοπεποίθηση σε σχέση με εκείνους που δεν γυμνάζονται. Παράλληλα, έρευνες έχουν αποδείξει ότι όσοι γυμνάζονται σε όμορφο περιβάλλον (π.χ. βουνό, θάλασσα) κάτι που κάνουν κατά κόρον οι δρομείς, βελτιώνουν ακόμα περισσότερο τη σχέση τους με τον εαυτό τους.
  • Θα βελτιωθεί η ισορροπία σας. Αυτό αφορά περισσότερο τους μεγαλύτερους σε ηλικία ανθρώπους, που συχνά αντιμετωπίζουν προβλήματα από απώλεια της ισορροπίας. Το τρέξιμο βοηθά στην ενδυνάμωση των τενόντων και των αρθρώσεων, κάτι που μεταφράζεται σε καλύτερο έλεγχο του σώματος, άρα και σε καλύτερη ισορροπία.
  • Μειώνει την αρτηριακή πίεση. Αρκετοί άνθρωποι αντιμετωπίζουν προβλήματα υψηλής αρτηριακής πίεσης. Το τρέξιμο είναι ένας φυσικός και άμεσος τρόπος για να βελτιωθεί ο έλεγχος την πίεσης και να διατηρηθεί σε φυσιολογικά επίπεδα.
  • Χτίζονται δυνατά οστά. Η προπόνηση με αντίσταση είναι ένας καλός τρόπος για να διατηρηθεί ο σκελετός υγιής. Ένας ακόμα εξαιρετικός τρόπος να δυναμώσουμε το ερειστικό μας σύστημα είναι το τρέξιμο. Για γυναίκες δε, οι οποίες αντιμετωπίζουν προβλήματα οστεοπόρωσης, θεωρώ ότι είναι η καλύτερη μορφή άσκησης.
  • Αισθάνεστε ατονία; Βγείτε για τρέξιμο. Αρκετές φορές το σώμα μοιάζει κουρασμένο και χωρίς ενέργεια. Κι όμως, ένας καλός τρόπος να φορτίσουν οι μπαταρίες του οργανισμού είναι το τρέξιμο.
  • Μπορείτε να έχετε παρέα τα κατοικίδιά σας. Ο σκύλος είναι σύμφωνα με πολλούς ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου. Είναι επίσης, μία εξαιρετική παρέα για το τρέξιμο. Να θυμάστε όμως, ότι είναι κι αυτός ένας ζωντανός οργανισμός με συγκεκριμένα όρια καταπόνισης. Αν θέλετε να τρέχετε μαζί του, πρέπει να προπονείστε και παρέα, για να μπορεί να ακολουθήσει το ρυθμό σας.
  • Είναι ο καλύτερος τρόπος να φανούν οι κρυμμένοι κοιλιακοί. Η ενεργειακή δαπάνη του οργανισμού κατά τη διάρκεια του τρεξίματος είναι από τις μεγαλύτερες που μπορεί να μας προσφέρει η άσκηση. Έτσι, βοηθάτε το σώμα σας να κάψει το περιττό λίπος και να αποκαλύψει τους μύες που βρίσκονται από κάτω. Ναι, όλοι έχετε κοιλιακούς. Είναι αλήθεια!
  • Βοηθάει στον ύπνο. Οι περισσότεροι δρομείς έχουν ένα καλά ρυθμισμένο βιολογικό ρολόι. Αυτό συμβαίνει γιατί ο οργανισμός τους προσπαθεί να ξεκουράζεται καλά, για να μπορεί να έχει επιδόσεις την επόμενη μέρα.
  • Μπορείτε να τρέχετε καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Δεν υπάρχει κακός καιρός για τρέξιμο. Με τον κατάλληλο εξοπλισμό μπορείτε να τρέχετε όλες τις εποχές του χρόνου. Παρόλ’ αυτά, θα συμβουλεύαμε τους νέους δρομείς να μην υπερβάλουν σε ακραίες καιρικές συνθήκες (καύσωνα, χιόνι κλπ), γιατί ελλοχεύουν σημαντικοί κίνδυνοι για την υγεία, ακόμα και για τους πλέον υγιείς οργανισμούς.
  • Διώχνει το στρες από τον οργανισμό. Είναι φορές που η ένταση στη δουλειά ή την προσωπική ζωή είναι μεγάλη. Ο καλύτερος τρόπος για να ηρεμήσετε και να αποσυμφορήσετε τον οργανισμό σας είναι το τρέξιμο. Πολλές φορές δε, προβλήματα που μοιάζουν αξεπέραστα, θα βρουν με ένα μαγικό τρόπο τη λύση τους κατά τη διάρκεια ενός τέτοιου τρεξίματος αποσυμπίεσης.
  • Γυμνάζεται ο σημαντικότερος μυς του σώματός σας. Ποιός είναι αυτός; Μα φυσικά η καρδιά σας. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι όσοι κάνουν αερόβια άσκηση έχουν κατά 50% μειωμένες πιθανότητες εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων. Και να θυμάστε ότι όταν δουλεύει η καρδιά σωστά, θα δουλεύει και το υπόλοιπο μυικό σύστημα σωστά.
  • Θα βελτιωθεί η γενικότερη φυσική κατάσταση του οργανισμού. Και φυσικά αυτό δεν αφορά μόνο τις επιδόσεις μέσα στο στίβο, αλλά και σε άλλους τομείς της καθημερινότητας, όπως είναι η δουλειά ή η σεξουαλική ζωή.
  • Είναι ένας καλός τρόπος να μάθετε μία γειτονιά. Μπορεί να μένετε σε ένα μέρος για πολλά χρόνια. Κι όμως πολλά σημεία της περιοχής σας δεν τα έχετε ανακαλύψει ακόμα. Να λοιπόν η ευκαιρία για ένα ευχάριστο τρέξιμο.
  • Το τρέξιμο είναι ομαδικό σπορ. Ναι, είναι αλήθεια! Κι αν μέχρι τώρα δεν ήταν για σας, μπορεί να γίνει. Πάρτε παρέα ένα φίλο ή μια φίλη σας και πηγαίνετε να τρέξετε, ή το παιδί σας ώστε να είστε κι ένα καλό πρότυπο για εκείνο. Και αν κανείς δε θέλει να σας ακολουθήσει, κάντε το για κάποια φιλανθρωπία. Τρέξτε για ένα καλό σκοπό. Βοηθήστε εκείνους που έχουν ανάγκη. Κάντε τους την ομάδα σας ακόμα κι αν δεν τους γνωρίζετε προσωπικά.
  • Θα σας χαρίσει απίστευτα συναισθήματα. Θέστε ένα μακροπρόθεσμο στόχο. Μία απόσταση που αυτή τη στιγμή φαντάζει αδύνατη. Μπορεί να είναι ο τερματισμός σε έναν αγώνα 5, 10 χιλιομέτρων ή κάτι ακόμα μεγαλύτερο. Η ικανοποίηση την ώρα που θα διασχίζετε τη γραμμή του τερματισμού, είναι κάτι που δεν περιγράφεται με λόγια!

 

Κείμενο : Γιάννης Σολδάτος, Καθηγητής Φυσικής Αγωγής/Personal Trainer, giannis.soldatos@gmail.com

Περισσότερα άρθρα στην ενότητα Υγεία και Ευεξία

Σχετικά Άρθρα

Αναζήτηση Γιατρού

Πείτε μας τη γνώμη σας

Εσείς παίρνετε πρωινό;

Ajax-indicator

ή Δείτε τα αποτελέσματα