ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΥΕΞΙΑ
Featured_fb_post9

Ήλιος, θάλασσα, αμμουδιά. Το κατάλληλο σκηνικό για να κάνεις ένα διάλειμμα από την φορτωμένη καθημερινότητα και να βγάλεις από μέσα σου το παιδί που κρύβεις. Το καλοκαίρι έφτασε, παρέα με τις πολλαπλές δραστηριότητες που αυτό συνεπάγεται. Έχοντας ως σύμμαχο τον ήλιο και την ξένοιαστη διάθεση που αυτός προσφέρει, επιδώσου στο εποχιακό άθλημα που σε εκφράζει!

Ρακέτες

Μέσω της ρακέτας, του πιο διαδεδομένου καλοκαιρινού αθλήματος , μπορείς να καταναλώσεις 700 – 1000 θερμίδες/ώρα, συναρτήσει του βάρους και της ηλικίας σου. Προσοχή στην επιλογή ιδανικής τοποθεσίας, ώστε να συνδυάζει επαρκή χώρο για άνετες «μανούβρες» ενώ παράλληλα μην ξεχνάτε  τον κατάλληλο σεβασμό απέναντι στους υπόλοιπους λουόμενους.

Βόλεϊ στην άμμο

Το «υπερόπλο» στην καύση θερμίδων, καταναλώνει 800 – 1300 θερμίδες/ώρα. Προσήλωση, ένταση και εκρηκτικότητα είναι λίγες μόνο από τις ιδιότητες που χαρακτηρίζουν το βόλεϊ στην άμμο

Βόλεϊ στο νερό

Ιδανικό για οικογενειακές στιγμές γι αυτό και θεωρείτε περισσότερο συλλογική δραστηριότητα παρά άθλημα. Οι εντάσεις μπορούν να κινηθούν από πολύ χαμηλές έως πολύ έντονες. Πολυμορφικό, καθώς εύκολα εναλλάσσεται στον παλιό και ευρέως γνωστό «κορόϊδο», σε πόλο για αρχάριους ή συνδυασμό αυτών! Οι θερμιδική κατανάλωση κυμαίνεται σε 400 – 800 θερμίδες /ώρα.

Τρέξιμο στην άμμο

Το τρέξιμο στην άμμο απαιτεί ίσως μια παραλία με λίγο έως καθόλου κόσμο, καθώς και αμμουδιά. Είναι αρκετά πιο απαιτητικό από αυτό στην άσφαλτο ή στο ταρτάν, λόγω της βύθισης που υπόκειται το πέλμα και της αντίστοιχης αυξημένης προσπάθειας για κάθε επόμενη κίνηση. Γυμνάζει περισσότερο από τον κλασικό τύπο τρεξίματος τους τένοντες τις ποδοκνημικής καθώς και ισορροπιστές μύες, οι οποίοι ατροφούν στην καθημερινότητα, λόγω της χρήσης παπουτσιών και του σκληρού – άρα και σταθερού – δαπέδου. Η θερμιδική κατανάλωση σε αυτή τη δραστηριότητα είναι πολύ υψηλή, στις 900-1400 θερμίδες/ώρα, ανάλογα την ένταση και το σωματικό βάρος. Συνίσταται η χρήση παπουτσιών για διάρκεια που υπερβαίνει την μισή ώρα.

Κολύμπι

Η κατανάλωση θερμίδων εξαρτάται από το στυλ που επιλέγεις. Ενδεικτικά, σε επίπεδο 10λέπτου, μεσαίας έντασης ελεύθερο αντιστοιχεί σε 100 θερμίδες, ύπτιο σε 80, πρόσθιο σε 60 και πεταλούδα σε 150. Μεγάλη προσοχή ιδιαίτερα στην τεχνική της πεταλούδας, καθώς είναι το πιο απαιτητικό στυλ με εντάσεις πολύ πάνω του μετρίου λόγω κινητικού μοτίβου και τα μεγαλύτερα ποσοστά τραυματισμών, όταν η τεχνική δεν είναι άψογη.

Προπόνηση του ναυαγοσώστη

Δεν είναι κάτι άλλο παρά ένας λειτουργικός – για την παραλία – τύπος κυκλικής προπόνησης, που αξιοποιεί τα στοιχεία της φύσης. Περιλαμβάνει sprint στην άμμο, κολύμπι στο στυλ της επιλογής σου και ασκήσεις με το σωματικό βάρος. Σχημάτισε νοητά ένα ορθογώνιο, μισό μέσα και μισό έξω από τη θάλασσα. Η μεγάλες πλευρές αντιστοιχούν στη διαδρομή του sprint στην άμμο και του έντονου στυλ κολύμβησης της επιλογής σου στη θάλασσα. Οι μικρές πλευρές μπορούν να χρησιμοποιηθούν για χαλαρή μετάβαση μεταξύ των δύο πιο έντονων κομματιών.

  • Ξεκίνα από ένα σημείο στη στεριά κάνοντας μια άσκηση σωματικού βάρους, όπως push ups, καθίσματα, κοιλιακούς, σανίδα για 15' με 30 δευτερόλεπτα.
  • Τρέξε μέχρι το δεύτερο σημείο στεριάς που έχεις οριοθετήσει και κάνε την επόμενη άσκηση σωματικού βάρους για το ίδιο χρονικό διάστημα.
  • Αμέσως μετά δροσίσου στη θάλασσα και ξεκίνα το χαλαρό κολύμπι ώστε να φτάσεις σε επαρκές βάθος.
  • Διάνυσε τη μεγάλη υδάτινη πλευρά του ορθογωνίου που έχεις ορίσει με το έντονο στυλ κολύμβησης.
  • Επέστρεψε με χαλαρό μοτίβο στη στεριά. Μόλις ολοκλήρωσες έναν κύκλο!

3 – 6 κύκλοι ανά ημέρα εγγυώνται μεγάλες αλλαγές στη σύσταση του σώματός σου σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα!

Όποια δραστηριότητα και να επιλέξεις, μην ξεχνάς τα παρακάτω:

  • Φρόντισε την ενυδάτωσή σου! 100-200ml νερού ή ισοτονικού ανά 15 λεπτά κρίνονται απαραίτητα για να ανταπεξέλθεις στις απαιτήσεις του οργανισμού σου κάτω από τον ήλιο. Μη παραβλέπεις το γεγονός πως ακόμα και όταν κολυμπάς χάνεις τους απαραίτητους για τον οργανισμό ηλεκτρολύτες, ακόμη κι αν δε το αισθάνεσαι άμεσα.
  • Η αντιηλιακή προστασία δε πρέπει να λείπει από οποιαδήποτε δραστηριότητα βρίσκεται κάτω από τον καυτό ήλιο του καλοκαιριού, κατά προτίμηση με υψηλό δείκτη προστασίας.
  • Καπέλο και γυαλιά είναι οι σύμμαχοι σου κατά της ηλίασης και των παθολογικών βλαβών των ματιών. Η πρόληψη συνιστά την καλύτερη αντιμετώπιση, ειδικά στην περίπτωση της όρασης, όπου η επιβάρυνση είναι αθροιστική και οι παθήσεις μη αναστρέψιμες.
  • Η καλύτερη άσκηση είναι αυτή που προτιμάς, οπότε επέλεξε αυτή που σε κάνει να χάσεις την αίσθηση του χρόνου!

Κείμενο : Καποκάκης Κωστής , ACSM CPT, Απόφοιτος Ακαδημίας Base Training

Περισσότερα άρθρα στην ενότητα Υγεία και Ευεξία

Αναζήτηση Γιατρού

Πείτε μας τη γνώμη σας

Τι είναι απαραίτητο στην καθημερινή σας φροντίδα για το Καλοκαίρι!

Ajax-indicator

ή Δείτε τα αποτελέσματα