ΓΥΝΑΙΚΑ
Featured_fb_post6

Κυτταρίτιδα

Καθημερινά ακούμε πολλές υποσχέσεις για ένα καίριο θέμα που απασχολεί τις γυναίκες και σχετίζεται με την εμφάνιση τους και όχι μόνο! Το θέμα αυτό είναι η …κυτταρίτιδα.

Ο όρος κυτταρίτιδα προέρχεται από την ελληνική λέξη «κυτταρίτις», που σηµαίνει φλεγµονή του συνδετικού ιστού και χωρίζεται σε στάδια. Εμφανίζεται κυρίως στους μηρούς, στους γλουτούς και στην κοιλιά, καθώς η συσσώρευση λίπους κάτω από τους συνδετικούς ιστούς δίνει στο δέρμα μια ανομοιόμορφη υφή. Αν δεν αντιμετωπιστεί θα οδηγήσει σε προβλήματα στον οργανισμό, όπως επιβράδυνση του μεταβολισμού και της κυκλοφορίας της λέμφου.

Η θεραπεία είναι προφανώς η απώλεια λίπους, η ενίσχυση των αποτελεσμάτων με συμπληρώματα διατροφής, η περιποίηση της επιδερμίδας και η κατάλληλη φυσική δραστηριότητα.

Αρχικά θα «καθαρίσετε» τον οργανισμό σας από τις τοξίνες και την κατακράτηση υγρών.  Η αποτοξίνωση γίνεται 6-10 μέρες με συμπυκνωμένο χυμό που μπορείτε να βρείτε στα φαρμακεία. Οι χυμοί αυτοί περιέχουν πράσινο τσάι μόνο του ή σε συνδυασμό με δεντρολίβανο, αγκινάρα, κολλιτσίδα, σημύδα κ.λπ. Διαλύεται μια ποσότητα υγρού σε 300ml-500ml νερό και το καταναλώνετε κατά την διάρκεια της ημέρας. Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάτε να πίνετε τουλάχιστον ακόμα 1,5lt νερό.

Τα συμπληρώματα που στοχεύουν στην κυτταρίτιδα έχουν δράση στην μείωση της φλεγμονώδους κατάστασης του υποδόριου λίπους, στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος και στην τόνωση των αγγείων. Περιέχουν ιώδιο, καφεϊνη, γκουαράνα, μωβ καρότο, Gotu Kola, μαϊντανό, γκίνγκο μπιλόμπα, καγιέν, και βιταμίνες (η βιταμίνη C βοηθά στην σύνθεση του κολλαγόνου). Συνήθως οι εταιρείες προτείνουν ένα χάπι για δύο φορές την ημέρα για 3 μήνες.

Προσοχή! Αν έχετε θυρεοειδή αποφύγετε συμπληρώματα με ιώδιο ενώ αν έχετε υπέρταση αποφύγετε την καφεΐνη. Για καλύτερα αποτελέσματα ρωτήστε τους συμβούλους υγείας και ενημερώστε τους αν έχετε κάποιο πρόβλημα υγείας και είστε σε φαρμακευτική αγωγή.

Η φροντίδα της επιδερμίδας είναι σημαντική για την αισθητική εμφάνιση της. Για να βελτιώσετε την όψη του δέρματος εφαρμόστε πίλινγκ 1 - 2 φορές την εβδομάδα γιατί επιταχύνει την ανανέωση των κυττάρων. Για κάθε μέρα επιλέξτε ένα απολεπιστικό σαπούνι ή ένα ειδικό γάντι – εργαλείο για μασάζ. Η χρήση τους βοηθάει στην ενεργοποίηση της μικροκυκλοφορίας.  Ενισχύστε τα αποτελέσματα εφαρμόζοντας μια καλλυντική φόρμουλα, σε μορφή κρέμας, τζελ ή λάδι. Μερικά από τα κυριότερα δραστικά συστατικά μιας σύνθεσης είναι η καφεΐνη, η ρετινόλη, φύκια, rose pepper και το εκχύλισμα κισσού. Ωστόσο, με μια απλή επάλειψη δεν εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις δυνατότητες του προϊόντος. Εφαρμόστε  το προϊόν πρωί – βράδυ κάνοντας δυνατές μαλάξεις δηλαδή, τσιμπώντας το δέρμα με τα δάχτυλα, ξεκινώντας από την περιοχή του αστραγάλου προς τους γοφούς.

Προσοχή! Εαν έχετε θυρεοειδή αποφύγετε την εφαρμογή προϊόντων με φύκια. Επίσης μην χρησιμοποιείτε θερμαντικές κρέμες αν έχετε χαλάρωση ή κακή κυκλοφορία στα αγγεία.

Είναι προτιμότερο να συζητήσετε με τον φαρμακοποιό σας σχετικά με το ποιά σκευάσματα θα ταίριαζαν καλύτερα στο σωματότυπο σας.

Μην ξεχνάτε για να έχετε μόνιμα αποτελέσματα θα πρέπει να αλλάξετε διατροφικές συνήθειες.

  • Να καταναλώνετε 2lt νερό/ημέρα
  • Να μην ξεχνάτε μικρά γεύματα κάθε 3-4 ώρες
  • Να καταναλώνετε καθημερινά φρούτα και σαλάτες
  • Να αποφεύγετε  το αλάτι,  το αλκοόλ και τα αναψυκτικά

 

Πείτε ΟΧΙ στην καθιστική ζωή! Όσο περισσότερο γυμνάζεστε, τόσο περισσότερο ενεργοποιείται η ροή του αίματος, αυξάνοντας την οξείδωση των λιπών και την καύση τους. Τι και αν είσαστε αδύνατοι; Μπορεί να έχετε κυτταρίτιδα γιατί έχει σημασία η αναλογία λίπους και μυών στο σώμα σας! Εξαιρετική η αερόβια άσκηση και ειδικότερα ένα πρόγραμμα για τους γλουτούς και τους τετρακέφαλους (περιοχές όπου κατά κύριο λόγο εμφανίζεται κυτταρίτιδα).Προτείνουμε τις άρσεις θανάτου, τα καθίσματα squat και τις  προβολές. Φροντίστε όταν τις κάνετε να σας παρακολουθεί, κάποιος ειδικός trainer για να τις εκτελείτε σωστά.

Αγάπησε τον εαυτό σου και το σώμα σου!

Απώλεια βάρους

Όταν ξεκινήσετε ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους θα πρέπει ο οργανισμός σας να βρίσκεται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.

Ένα συχνό και σημαντικό πρόβλημα που είναι απαραίτητο να αντιμετωπιστεί στην αρχή ή κατά τη διάρκεια του προγράμματος είναι αυτό της δυσκοιλιότητας, αφού η μη φυσιολογία του εντέρου, πέρα από τις δυσμενείς συνέπειες για τον οργανισμό, θα επηρεάσουν και το αποτέλεσμα της μείωσης του βάρους. Για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας θα πρέπει να γίνουν μικρές αλλαγές στην καθημερινή διατροφή και τη δραστηριότητα.

1ο βήμα : Να αρχίσετε να καταναλώνετε καθημερινά περισσότερες φυτικές ίνες με τη διατροφή του και να προσθέσει πολύ νερό στην καθημερινότητα του.

Οι φυτικές ίνες έχουν την ιδιότητα να κάνουν τα κόπρανα μαλακά και πιο υδαρή και να συμβάλουν στη μεγαλύτερη κινητικότητα του εντέρου. Ένας καλός συνδυασμός φυτικών ινών με συγκεκριμένα στελέχη προβιοτικών θα βοηθήσει στην σωστή εντερική λειτουργία και κατ’ επέκταση στο αποτέλεσμα της προσπάθειας μας για απώλεια βάρους και αποτοξίνωσης.

Ταυτόχρονα το στρες και η "ψυχολογική" πίεση που ασκεί η μείωση του φαγητού και ο περιορισμός των διατροφικών επιλογών παίζει το δικό του ρόλο στην όξυνση του προβλήματος.

Σε όλη αυτή τη διαδικασία, θα πρέπει να υπάρχει μια καθοδήγηση από έναν επαγγελματία υγείας για το τι χρειάζεται να ακολουθήσετε,  για τον τρόπο και χρόνο προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος.

Συμπληρώματα διατροφής

Λιποτροπικα

Γλυκομαννανη.  Μια διαλυτή φυτική ίνα που απορροφά μεγάλη ποσότητα νερού έτσι ώστε να σχηματίζει μια φυσική γέλη και δημιουργεί μια αίσθηση κορεσμού με αποτέλεσμα την πρόσληψη μικρότερης ποσότητας τροφής και κατά συνέπεια θερμίδων.

Διατήρηση κ έλεγχος σωματικού βάρους

1. Λεκιθίνη.  Βοηθά στη διατήρηση και τον έλεγχο του σωματικού βάρους και αποτρέπει την εμφάνιση υψηλών επιπέδων χοληστερόλης και αρτηριοσκλήρυνσης

2. Λινολεϊκό Οξύ ( CLA ). Ένα συμπλήρωμα που μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του αποθηκευμένου υποδόριου λίπους,  χρήσιμο προϊόν για υπέρβαρους, παχύσαρκους και αθλητές καθότι βοηθά στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας

Διατήρηση του μυϊκού ιστού.

  • Πράσινο τσάι: συντελεί στην αύξηση καύσεων και το μεταβολισμό.
  • Αφρικάνικο μάνγκο: Περιέχει λεπτίνη , ορμόνη ρυθμιστή του βάρους και των καύσεων.
  • Χρώμιο: Μεταβολίζει τους υδατάνθρακες και ρυθμίζει το γλυκαιμικό δείκτη.
  • L-Carnitine: Αμινοξύ που μεταβολίζει το αποθηκευμένο λίπος σε ενέργεια, καθώς και εκχυλίσματα blueberry, chicory, cayenne pepper, γνωστά για τις λιποδιαλυτικές τους δράσεις. Ιδανικό για όσους θέλουν να αυξήσουν τον μεταβολισμό και τα επίπεδα ενέργειας.
  • Lipotropic: Συντελεί στο μεταβολισμό των λιπών, στη δημιουργία ενζύμων και ορμονών και στη διατήρηση της καλής λειτουργίας του συκωτιού. Παράλληλα ελέγχει τα επίπεδα της χοληστερίνης στο αίμα και μειώνει το σωματικό βάρος.

Απλές Διατροφικές Συμβουλές και όχι μόνο!

Διατροφική πρόταση

  • Πρωινό με συνδυασμό από 3 διαφορετικές τροφές πχ 1 φλιτζάνι γάλα ,ψωμί ολικής και 2 κουταλάκια μαργαρίνης χαμηλών λιπαρών
  • Δεκατιανό:1 γιαούρτι 0-2% και 1 μήλο
  • Μεσημεριανό : Χώρισε το σύνηθες πιάτο στη μέση πχ ζυμαρικά ολικής με ωμα λαχανικά, ξύδι και λάδι
  • Απογευματινό: Φρούτα
  • Βραδινό: φιλέτο ψαριού με ωμά λαχανικά ή λαχανικά στον ατμό

Τα γεύματα πρέπει να είναι πλούσια σε ασβέστιο υδατάνθρακες, ωφέλιμα λιπαρά  και ζωικές πρωτεΐνες.

Άσκηση

Προτείνουμε να περπατάτε 3 ώρες την εβδομάδα για να διατηρείτε σε διαρκή λειτουργία το μεταβολισμό σας. Έντονο περπάτημα για 30’ κάθε μέρα.

Καλό θα είναι να υπάρχει μια επίβλεψη από έναν ειδικό για να μην υπάρξουν διατροφικές ελλείψεις και να υπάρξει σωστή καθοδήγηση με βάση  το τρίπτυχο διατροφή - συμπληρώματα διατροφής - άσκηση.

Κείμενο: Ζληντίδου Ανθή, Βοηθός Φαρμακείου – μέλους Advance, Καλύβα Βασιλική, Κολωνάκι

Περισσότερα άρθρα στην ενότητα Γυναίκα

Σχετικά Άρθρα

Αναζήτηση Γιατρού

Πείτε μας τη γνώμη σας

Το καλοκαίρι είναι ΕΔΩ! Εσείς πως το περάσετε;

Ajax-indicator

ή Δείτε τα αποτελέσματα